|
|
|
|---|---|
|
Kopplade en strero på en E36 då brände jag säkringen. Sen när man har laggt in en ny säkring. Så funkar den inte längre??? Vad kan de bero på? Kopplade +gul till gul, +röd till röd. är detta rätt?? | |
|
Du menar en huvudenhet?? att gul ska till gul och röd till röd är inte säkert, det beror på vilken huvudenhet du har. En del ska ha ständig ström på den röda kabeln andra på den gula.. vad var det för enhet? Vilken säkring var det som gick?? |
|
| Jag kopplade rätt men de blev kortslutning så 2 säkringar gick... Men jag såg inte den ena så det var därför de inte funkade. Men tack ändå! | |
|
Om du kopplat plusmatning(ar) och jord rätt och den ändå är stendöd så har du (i bästa fall) bränt av någon kopparbana på printplattan i stereon. Ev. har någon polskyddsdiod gjort sitt jobb och kortslutits, det kan även vara kortis i slutsteget(en). Händer snabbt och lätt, bilsäkringar är inget bra skydd för elektronik. Blir service/undersökning i vilket fall verkar det. FP |
|
| De så här att jag kollade för snabbt på säkringarna.. Då var de en RÖD (10A) Som va död. Så trodde jag att de var bara den. Men så var de inte. Det var en GUL säkring också som jag missade!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.