|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om man kan få tag på hårdare chassibusningar (polyuretan) till Z3 M Coupe -99? Kenneth | |
|
Kolla med Etapp... dom kan ha... _____ |
|
Fredreik_k |
vet inte man har inte motorn nord hårdare bussningar |
|
Man vinner lite grann med hårdare hjulupphängningsbussningar men kom ihåg att köpa sådana till M5, M3 ..... Köper ni till 5serien eller 3serien så kan det vara så att ni inte får några hårdare än de som sitter på eran M:bil. För nog borde väl M:bilarna ha hårdare bussningar än de övriga i respektive serie? -Jag märkte att bilen blev stabilare vid kaftiga inbromsningar i bla kurvor och stadigare vid hård kurvtagning. (polyuretan är mina gjorda av) M.V.H. |
|
|
Jag har forsökt både Etapp och Motor Nord, men dom har inte... Kenneth |
|
|
Bildelsimporten har PowerFlex bussningar. |
|
|
Kolla med MH-GTR om han kan fixa... annars finns det Dalhems också... _____ |
|
|
jag hade min M3 inne för byte av bärarms bussningar bak.. På verkstaden berättade killen för mig att på 3-serien är det SAMMA bussning oavsett motorstorlek.. Så det e samma bussningar på 3-serien iaf, 5-serien vet jag inget om. |
|
|
M Coupe: fick du tag på bussningar till M Coupen? Annars är ju e30 bussningarna likadana förutom att de är 20 mm längre samt har lite större innerdiameter på stålcylindern i mitten. Forza hävdar att de sålt sådana e30 bussningar från Powerflex till M Coupe ägare utan att de klagat. Finns det kanske någon här som kör med sådana kapade e30 bussningar? Berätta gärna isåfall vad du gjorde för att få dom att passa. |
|
| Kan även tillägga att bussningar i polyuretan finns att beställa från www.bmwbushings.com. Men då är det ju tyvärr ända från USA. | |
| hmm, bör nog förtydliga att jag pratade om bakvagnsbussningar i inlägget två snäpp uppåt och inte om bussningar i allmänhet :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.