AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
428

Skumt fel på ABS:n på 325 E30!

ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Abs:en slutade funka på min bil idag, när jag åkte framåt iaf....
När jag backade och bromsade så gick ABS:en in men inte när jag körde framåt!!!

Nån som har haft detta fel någon gång???

BMWCS #4675
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Japp, typ samma fel har jagl. Under hela sommaren och hösten fungerade inte abs:en alls! Ett par enstaka gånger fungerade dom bara. Lampan lyste hela tiden! Sen nu för nån månad sen tebaks har dom fungerat ypperligt! Ingen orange varningslampa! Och jag har ingen som helst teori till varför! Glappfel??? En dum teori är att de kanske fungerar om man använder dom mycket ofta, som jag gjort på sistone. No idea!

mvh

Rico80
kan vara nån sensor vid nått av hjulen som håller på o ger sig o glappar osv.. själv funkar inte min abs alls :( vet itne vad det e för fel heller lampan va urtagen när jag köpte bilen så formodligen är det väl pumpen :(

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Min ABS funkar bara bra den =) Fast jag lär ju säga att jag inte är så förtjust i abs..

Mvh

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ujuj, klart du måste vara förtjust i abs! Det är helt underbart på vintern!! Man stannar på fläcken jämfört med vanliga bromsar. På sommaren kvittar det väl mer eller mindre.

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hmm stannar på fläcken kan jag då inte på stå ...Snarare att man stannar där man inte ska stanna...Körde en 323a innan jag köpte min 325a.. Tycker de var mycket lättare och få stop på den utan abs en med min med abs..Och den har jag kört i samma förhållande som min 325a om de inte till och med värre väglag då med 323an ..Plus att jag har helt nya vinter däck på min ...jaja smaken är ju delad

Rico80
skillnade i bromssträcka skiljer sig inte så mkt på snö/is underlag med eller utan abs skilnade ligger i att du kan bromsa full men samtidigt behålla styrförmågan som du inte har när du låser hjulen utan abs!!!!

*Gaspedalen har bara ett läge i botten*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.