|
|
|
|---|---|
| Undrar om det blir någon större skillnad med extraktorgrenrör...har en 535-92, som just nu är chip o sportluftfilter trimmad....och måste jag ev byta avgassystem också..har orginal nu på 2,5 " | |
|
Nej, det blir ingen större skillnad. Tänk dig en motor som ett långt rörsystem som du ska spola vatten igenom. Om du byter ut de sista metrarna av systemet mot ett grövre rör, så får du ju inte större vattenflöde för det. Något förenklat men ganska nära sanningen. Micke |
|
|
som jag sagt i tidigare trådar så är det nog dom här 3 komponenterna du ska ha för att det ska bli nåt av ! Trim Kamaxel + Extraktorgrenrör + Sportavgassystem /Mvh Göran |
|
PETER.O |
För att ett extraktorrör skall ge mycket effektökning krävs att motorn har en kam med mycket överlapp. Motorerna till STCC bilarna är uppbyggda på det sättet. Eller att originalröret är helt fel med tanke på effekt (tror ej det gäller BMW). Mvh Peter |
|
Jag måste säga att jag tyckte jag fick bättre kraft på låga varv med mitt extraktorrör jag hade på den gamla 325:an -90... Då också med dubbelt 2tums fullflödessystem utan kat... Diesel-räsern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.