AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
501

Har någon erfarenhet av motorvärmare?

Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!
Min farsa har funderingar på att instalera en motorvärmare, i sin 325i-93:a Är det någon som har satt motorvärmare på bilen själv, och har några tips eller råd på vägen?
Vilket märke har ni använt i så fall, Calix eller Defa, vilket rekomenderar ni??????
Tacksam för svar!!!!!!!

Beemer-Tompa

Si
765
Simon01
120dM -08
jag har Calix. Det var rätt pilligt att sätta dit själva värmaren. Det fanns bara ett hål där det gick att få i den pga att AC-pumpen satt ivägen där den skulle ha suttit. Som tur var så lät jag en verkstad installera den.
_Lalle_
Jag installerade Defa värmare på min i höstas. Det är lite pilligt att få dit själva värmaren på motorn, fick plocka bort ena motorfästet för att komma åt kylpluggen. Men särskilt svårt är det inte. Rekommenderar att du åker in på OK:s GDS hallar eller någon annastans där det finns lyft, underlättar mycket.

Lycka till

Mvh
Th
126
Thunderbolt
324 TDA Touring -91
324 TD -88

Om jag inte rört ihop det är Calix lättare att montera, och MYCKET lättare att byta ut om den skulle gå sönder.
Calix tätar med o-ring och Defa knackar man in som en frostplugg, och sen sitter den jäveln integrerat med blocket :(
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
När föräldrarna satte dit defa på sin så knackades den fast som Thunderbolt säger. Jag satte dit calix på min och den skruvas fast med hjälp av ett "ankare". Men jag hadde "turen" att få element från en serie som det var fabrikationsfel på. Den slutade funka efter en vecka. Så jag fick byta (fick ny på garantin). Hände samma sak med den nya så jag fick byta igen... Men nu funkar det finfint. Inte roligt att sätta i elementet 3 gånger på samma vinter (förra vintern).

Och jag hade inte gjort nå fel vid monteringen, det var värkligen fabrikationsfel på dem då dom inte hade brunnit av i själva slingan...

Min skrothög: Länk
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!
Är det någon som vet vad en komplett motorvärmare från Calix kostar på BMW? Var köpte ni era motorvärmare?

Nyfiken på svar!!!!!!!

Beemer-Tompa

Th
126
Thunderbolt
324 TDA Touring -91
324 TD -88

jag köpte kablaget på rea hos biltema.se och elementet på micro.
Blev lite över 1000:- för allt.
Si
765
Simon01
120dM -08
mekonomen tror jag..
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Micro saluför Calixvärmare. Köpte själv därifrån. Gå in på micro.se för prisuppgifter.

Henrik - alltid med varm motor!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.