|
|
|
|---|---|
325ix |
En dum fråga kanske, men vet man inte så vet man inte... Funderar på att skaffa sportskivor när jag byter nästa gång men dom säljs styckvis och det verkar bara finnas fram- resp. bak, alltså inte höger/vänster. Om dom är slitsade så blir ju "mönstret" att gå åt olika håll på höger resp. vänster på samma sätt som om man vänder däcket åt fel håll på ena sidan om ni fattar vad jag menar... Spelar det ingen roll eller..? |
|
Det spelar roll, mönstret ska vara så att det som rensas bort av slitsarna transporteras utåt mot periferin. När jag köpte borrade o slitsade skivor på micro så hade dom bara högerskivor i butiken och jag tänkte inte mer på det, betalade och sen när jag kom ut till bilen så öppnade jag förpackningen och såg att jag fått två höger. De fick beställa hem så jag fick en av varje. Kanske kan det påverka bromskraften något om man har fel. Kolla noga så du får en höger o en vänster. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
325ix |
Tack för svaret! |
Grusse |
En sak bara, jag har också slitsade skivor på min M3 E30 som jag har så att den rensar beläggen utåt så att säga. Kollade på rally på svt1, och i servicen så filmade dom Tommi mäkinens bil, och han hade slitsade(endast slitsade, inte hålborrat) men med slitsningen så att den rensar beläggen innåt. Men varför, nån som har en bra teori??? oo=00=oo |
|
bmwdriver Funkar skivorna från micro bra? Funderar på att byta på min 318iS |
|
|
smartin: Än så länge funkar de bra (har haft de i cirkus 1mån). Har inte hunnit med att testa de på bana än :-( När man gör riktigt hårda o långa bromsningar så brummar det en del, men antar att detta är normalt med slitsade skivor. Nån som har erfarenhet?? Ifall de skulle slitas fortare än tex Tarox så kompenseras det ju av priset (ca 1/3). MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
|
bmwdriver Kan man använda de gamla oken eller måste man köpa större? På iS:en har jag samma skivor som 325:an tror jag. |
|
|
smartin: Du kan behålla dina original ok. (tänk på att köpa skivor till 325/323 eller 320 då micro inte vet att 318iS 90- har samma bromsar som dessa, ja menar så du inte får ovent. 318-skivor) Jag däremot som har en äldre iS med vanliga 318-bromsar fick byta till 325-ok. MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
| Tack för hjälpen, ska kolla upp det. | |
Sammy Lundin |
lyssna på bmwdriver MAX power |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.