AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.763

Fråga om skinnklädsel...

Sida 1 av 2
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Hur många ggr/år smörjer ni in skinnklädslen i era bilar?
Jag brukar tvätta och smörja in mitt Buffelläder 4 ggr/år.

"BMW make the world faster"
Visa användare
81
Håkan W
750iAL -96
320iK -88
Blacka: Jag har hört att buffelskinnet kräver något annat än vanlig skinrengöring, vad använder Du?

Håkan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För sällan... Skinnet har inte fått smörja under de senaste 11 månaderna så det blir månadens putsdetalj:)
Mvh
Asken
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ungefär varannan månad, men egentligen borde man kansle smörja de mest utsatta delarna av stolen ännu oftare, kanske varje månad. Då borde man kunna klara minst 10 år utan att få ett enda slitagemärke, eller vad tror ni?

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
va ska man använda för nåt när man smörjer? förslaG?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Soki,

BMWs skinnprodukter så klart. Rengöringsskummet och insmörjningsvätskan kostar typ 150:- tillsammans.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Är det OK att smörja in skinnet under dessa kalla årstider eller bör man vänta tills det blir varmare?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Autoglyms lädervårdskräm som man köper på Micro för ca 100 kr/flaskan tillhör de bättre och har fungerat bra för mig i flera olika bilar med olika färger på skinnet. Rekomenderas starkt!

BMW CS #5139
min e just rekondad o d skulle hålla ett halvår sa dom...rimlgt?
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
2-4 ggr per kör jag.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
år ska det vara:) Går för fort ibland.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Kör ungefär samma som robgus, 3-4 ggr per år.

Då det inte är så mycket folk som sitter i baksätet kan jag hoppa över det ibland om det ser ut som om det var helt osuttet sedan sist ;)
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Tänk på att inte överdriva smörjningen eftersom det gör mer skada än nytta...! Står bilen mycket ute i solen kanske 3-4 ggr per år kan vara lagom. Brukar själv ta ut min mina stolar + baksätet och gå över den varje vinter det räcker för min del!

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
1-3ggr per år men jag gör rent skinnet 4-6ggr per år.

Använder nått kitt från möbelaffärerna, funkar super. Annars volvos kitt är super bra och billigt.

Tänk på att inte använda för mycket fett vid insmörjning. Använder man för mycket kommer fettet att surna och skinnet "ruttnar".
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
4 gånger om året. Använder Rolls Royce original skinnkräm. Lite jobbigt att massera in i skinnet men blir ett mycket smidigt skinn.

Håkan W: Jag kör med BMW´s medel.Det fanns inget speciellt till Buffelläder enligt BMW.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
I instruktionsboken till min bil står det att buffelläder klädsel skall sprayas med något speciellt medel, inte smörjas in med vanlig lädersmörja.

BMW CS #5139
Jag brukar smörja 4-5 gr om året och anväder mig av BMW`s lädervårdskräm /produkter och rekommenderar det varmt.

Länk
J.L: Jag tittade i min instruktionsbok, och det stod mycket riktigt
att man skulle använda något annat medel.Mycket märkligt när man frågar speciellt på BMW vad man skall ha.Får till svar att det är samma som till vanlig skinnklädsel.
Men och andra sidan har det fungerat bra.

Visa användare
81
Håkan W
750iAL -96
320iK -88
JL och Blacka:
Jo, jag har fått samma svar från BMW, någon har dock sagt att man ska använda samma medel som man rengör suffletter ("cab-rengöring"). Någon som provat?

Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.