|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
pravda1 |
Johan, menar du att slitsning och borrning inte skulle avleda lite av värmen från bromskivorna? Mindre yta mindre värme, torde funka även på orginalskivorna, men nu gäller det väl tåligheten på bromskivornas härdning och vilken värme dom pallar med innan dom börjar bli skeva.... |
| OK! Jag tackar för infon! | |
|
pravda1, Borrning av orginalskivorna ger förvisso bättre avkylning pga STÖRRE exponerad area men det ger också spänningar i skivan som förr eller senare kommer leda till att de spricker. Slitsning gör ingenting för avkylningen. |
|
| Vem säljer movit i Sverige? | |
|
Länk Det finns andra alternatvi också såsom Brembo och StopTech också. |
|
|
Fick prisuppgift idag. Skall man satsa på 322mm eller 350mm? Får 350mm plats innanför originalfälgarna? |
|
|
StopTech kostar knappt 22 000 med dagens dollarkurs. Har bara hört postivt om dom. Länk |
|
| ca: 35.000:_ för movit 350mm!! | |
|
StopTech får plats utan modifikationer. På bmwm5.com hittar du info om dom. Jag kanske kan greja lite rabatt, maila mig om du vill. |
|
| 15 kkr vs 22 kkr så är ju valet solklart då StopTech håller på banan. Dock skulle jag nog hävda att Movit är bättre utan att veta. | |
| Fast iofs åker du på tull också... :( Om man inte kan trixa sig ur det. | |
|
Gustav, Dessutom så åker man på moms så då är skillnaden snart borta. Sen finns det ju ingen representant för StopTech ens i Europa så hur gör man om ngt pajar eller om man behöver byta belägg? cidair, 322 mm funkar som en dröm och de räcker gott. :) |
|
| Du haglund, det verkar som om välsorterade mc affärer har Motul RBF 600 bromsvätska. Jag ringde nämligen till generalagenten och kollade idag. | |
|
Om man inte känner för att byta oken (kostnadsskäl) . Vad kan man göra för att förbättra bromsverkan. Räcker det med att byta skivorna till nåt bättre? Och i så fall till vad? Anders M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Det mest effektiva sättet att förbättra orignalbromsarna är byta belägg och bromsvätska till ngt bättre. Pagid Gul och Castrol SRF borde funka bra. T ex så använder Ring-taxin Pagid Gul. |
|
|
När jag kollade runt på racebelägg så fanns inget annat än original att köpa. Varken pagid eller ferodo eller andra hade nåt som passade, hur kan då ringtaxin köra på pagid med originalok o skivor? M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Anders, Jag antar att den du kollade med inte visste vad han pratade om för Ring-taxin kör verkligen med Pagid Gul |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.