|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
AIex |
De e batteriet jag e säker har haft samma problem! Mvh/Alex |
|
Jag hade "liknande" problem för ett år sedan, då var batteriet kass och byttes. När jag drog på startläget då så klickade det iaf. Då hjälpte det med en batteriladdare också, inte för strömmen, men väl spänningen. Nu är den stendöd, inte ett ljud, hjälper inte med startkablar eller en natts laddning. Finns det något startrelä på dessa bilar, alltså inte solenoiden, utan ett annat? Spänning finns fram till startmotorn (den grova matningen)... Jag blir tokig! |
|
|
Misstänker att det kan vara EWS som krånglar, är det någon som vet hur man hittar EWS boxen? /Niclas |
|
|
Stämmer bra med att slå på alla förbrukare för att inte få en så gammal spännings spik när du tar bort kablarna Kan lätt slå ut elboxar annars (Ingen billig historia) |
|
|
kan vara jordkabeln mellan motor å kaross.. då funkar allt men inte start motorn testa ta en startkabel å sätt imotorn å anndraännden i karossen å testa starta |
|
|
Felet lokaliserat! Ett relä i EWS boxen verkar ha gett upp, bilen startr om man byglar några väl valda stift. Är det någon som vet vad en EWS kan kosta, ny... begagnad...? /Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.