AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
761

Varför har jag dålig acceleration på låga varv vid fullgas! M3 -93:a

Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Om jag ger fullgas redan vid ~1400 rpm så drar bilen visserligen iväg men inte alls lika snabbt som de få gånger som den faktiskt går som den skall.
Om jag däremot inte ger riktigt fullgas utan kanske 80% istället och efter ett tag ger fullgas, då fungerar det bättre. Men så skall man ju inte behöva göra. Det känns som att att man behöver pumpa med gaspedalen för att få igång bilen ordentligt.
Vid fullgas på låga varv så känns det som att effekten "pyser" ut någon annanstans, den går i vilket fall inte ut till bakhjulen.
Jag har redan flyttat runt en ny tändspole på alla positioner, bytt alla tändstift, bytt gasspjällsgivaren.
Jag har även stundtals problem med "bluddrande" gång mellan 2000 - 2700 rpm men det är ett annat problem, tror jag!?
Någon som har varit med om något liknande så vore jag mycket taclsam för alla förslag.
Kan det kanske vara en spridare eller kanske vanos som spökar?

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
kan ju vara som det var för en polare , han hade en spricka i grenröret som gjorde att det kom in luft den vägen och lurade lambdasonderna , började typ lika som det verkar vara för din sen gick den sämre och sämre...

/Mvh Göran
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Sen hade han problem med vanosen också... men det kan ju vara nåt annat du får vänta och se tills det kommer nån M3-expert ! :)

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.