|
|
|
|---|---|
| Hej, märkte på förmiddagen att det inte gick att låsa upp bilen på förarsidan, dock så går det att låsa. (Central lås, utan larm)Det går att låsa upp på pass sidan och via bak luckan. Dessutom så funkar det inte när man vrider nyckeln max till höger så det där extra "lås klicket" kommer på förar dörren. Någon som vet vad som kan tänkas vara fel? | |
| Kanske det är fruset eller kanske någon löskontakt någonstans? | |
|
Vet ej riktigt hur låscylindern ser ut på 5:an men på 3:an stämmer det med ditt fel. Anledningen är att låscylindern har en extra fjädrande funktion för "double lock". Tyvärr kan man inte riktigt kolla funktionen utan att ta bort cylindern.En tråd finns här Länk FAF |
|
| Nu upptäckte jag att centrallåset dessutom låser upp sig självefter 30sec-5min!! oavsett vilken dörr jag låser bilen med! Jag kan alltså inte låsa bilen! | |
| Väldigt konstigt. Har aldrig hört nåt så konstigt förut. | |
|
Om den beter sig som du säger så bör det gå att låsa bilen andra gången du förslker, men att den låser upp sig efter en liten stund betyder att någon dörr eller bagaget inte låses på rätt sätt eller åtminstone inte indikerar att den låses. Jag sätter nån krona eller två på att det är förardörren som dummar sig, annars brukar bagagets lås vara en vanlig felkälla. Om det är bagaget så kolla kablarna på vänster bagaelucksgångjärn dom brukar vara skadade // Henke Bleifuss |
|
| Ok, tack för tipsen. Tror att det är förar dörren som jävlas. Men nu började det funka på eftermiddan. Hoppas att det fortsätter så. | |
|
hade exakt samma fel, gick inte heller att vrida ntckeln ända bort i låsläge, fast om man vred riiiktigt våldsamt gick det, å sen gick det till sig.. =) Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.