AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.612

Såhär får man inte göra med en BMW!

Sida 3 av 3
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
wolv, huvudet på spiken
Jag har inte uttalat mig om maskinens kondition, dock har jag erfarenhet av ett tjugotal "besiktningar" av just 750 E32, jag har talat med Schnitzer också som varit i telefonkontakt med säljaren och med ledning av det samtalet, bilder och fakta så drar jag slutsatsen att det här blir svindyrt att renovera.
Ägaren har ingen aning om bilen egentligen, han vet bara att det är V12:a på 300 hk och har viss grundkunskap i bilmotorerer men inga stora sakkunskaper om BMW 750iL.
Den läcker ur ventilkåpspackningarna, jag misstänker då att insuget måste bort (4 nya insugningspackningar a 1100 kr/st) för att det ska bli bra lagat. Sedan är det korrosionsskador runt om i lacken, för att få det bra skulle jag byta ut dörrar, lucka och huv, (slipa ner och lackera rostiga delar brukar inte hålla), begagnade dörrar 1000 kr/st, huv 500 + lucka 500 ca, demontering av lister, dörrsidor mm och montering dörrar och utvändig hellackering ca 20000:-, ny fälg vä fram?, dimstrålkastare saknas ca 1000 kr /sida, invändig rekonditionering och motorservice med olja, 12 tändstift (all dokumentation borttappad så man får göra all service för att vara säker), oljebyte låda mm, besiktning. byte AVGASSYSTEM!
Då har vi passerat 35000:-, nästan dubbla bilpriset (den kan släppas för 20000 kontant) och det förutsätter att man gör allt utom lacken själv och i huvudsak använder begagnade delar samt att det inte finns några andra fel på bilen, då kan du tänka dig vad priset blir om bilen skall till verkstad och det finns ytterligare brister än vad jag räknat upp. Den har haft 12 ägare och dokumentation saknas, bilstackarn kan ha råkat ut för mycket alltså.
Det finns nästan alltid fler brister än de man får på telefon, det blir överraskningar när man anländer, jag tvivlar på att det här exemplaret är ett undantag.
Ponera då att motor + låda mm är i toppskick ändå, det kostar i alla fall nära dubbla priset att få ordning på bilen, därför skrev jag som jag gjorde, har som sagt inte uttalat mig om motorns tillförlitlighet mm utan dragit slutsatser enbart efter vad som är kända fakta.

//Sniffer
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Sniffer, imponerande analys, får jag säga.

Jag kände inte till allt förarbete du/ni hade gjort...

Då så. Där ser man vad bilder kan dölja.

Well done!

Birgitta

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Copy: Det är ju det jag också menar. Du får gärna reta till debatt, men just den debatt du nu är ute efter försöker du ju dra igång i var och varannan tråd här på forumet, vilket inte är så berikande.

Om det är någon som köper bilen som reservdelslager så kan jag tänka mig att köpa fälgarna för en billig penning! :)
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
quixotic2; inte i var och varannan tråd, men
gladeligen i de som handlar om människor som förverkligar en dröm och sedan låser in den i ett garage av rädsla för något eventuellt som kan hända. Livet är kort, går inte i repris och pågår varje dag och ibland kanske rädslan går till överdrift, det är ändå materiella saker vi pratar om. Men vi är olika som människor helt enkelt, vilket jag till fullo respekterar, tro inget annat. Jag slås mer och mer av tanken att jag hamnat fel. Jag blir faktiskt inte speciellt bedrövad av att se en skitig gammal BMW som agerar kvastskaftsstöd. Faktiskt hade det varit roligare om jag blivit det, varit som alla andra och delat känslan.

Ha det
Robban
Tigerr
copy: jag tycker om dej ändå! *S*

wolv: klart att man kan uttrycka känslor, det finns juue smileys! ;)
*småironisk*

Tigerr - irriterad över repan i huven.. olycka llr åverkan? =/

Tigerr
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tigerr:
Jo, det finns ju några olika sätt *puss puss* ;)

__
Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hehe... gullepluttar är ni allihopa! ;) ;)
Tigerr
*tihihi*

jag tycker att Copy ska få en *puss* också! :D

Tigerr
Man skulle spåra första ägaren på 750:a så att han får återse den bil som han 1988 slantade upp 595000 kr för...
Tigerr
Oskar: om man vill ta livet av honom, ja! :P
Tänk dej själv vilken chock! Jag hade iaf inte klarat en sånn konfrontation.. Hoppas att ingen Mercedes elelr Volvoägare får tag på bilderna och lägger ut dem på sitt forum som "Den typiska BMW-ägaren" eller ngt annat sånnt hemskt!

Tigerr
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
sorgligt att se och höra...det svider i ens BMW hjärta...hjärna när dte gäller en E32 som är en sådan grymt go bil...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Långtidsprojekt kanske. Till rätt pris allltså.
Vad tror ni? Vad kan man ge?

...BMWLundqvist....
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Fråga Sniffer om priset, BMWLundqvist!

/Big

Max 10000:-, skulle själv leta upp ett fräschare "lik" än den.

//Sniffer
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Nån som har reg-nummret?

...BMWLundqvist....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.