|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det där med avgassystemet tyckte jag verkligen inte om. Ser ut som en 240 Turbo!!!! Jag förstår inte vad det är för person som kapar av originalrören och svetsar på ett fult litet utblås. Fulare "optik" finns inte på den. //Schnitzer |
|
|
Nä... det ser riktigt taskigt ut.... jag har ett singel ut blås... och det ser för jäkligt ut.... _____ |
|
Tigerr |
..för mej har den bilen och alla andra vanskötta Beemers slutat vara just Beemers.. Det gör för ont att en människa kan vara så känslomässigt störd! Rädda bilen.. döda den eller vad som helst! Allt är bättre än det liv den lever nu.. Tigerr |
|
Den ser inte mycket sorgligare ut än alla dom sönderstylade BMW (främst E36:or) som man ser varje dag.... |
|
|
De E36 orna har oxo slutat att vara beemers... .........BMWLundqvist......... |
|
|
Hur mycket kan man ge för den då? Nästan lite sugen poå att at mig an den.... .........BMWLundqvist......... |
|
| Ser en vintersmutsig bil som någon lutat ett kvastskaft mot. Pojkar, det är en bil, ingen Tamagochi som ska matas. Staackars liiilla bilen, kom igen... | |
|
Copy: Ehhhhh.... din bil är vintersmutsig? Du lutar en kratta mot den? Du parkerar den på en soptipp... som tydligen råkar vara din gård? Jag vägrar tro att du har det så hemma hos dig, eller? Du får det att låta som en helt normal parkering efter en dag på slaskiga vintervägar, det är väl liiiite värre än så? Ooops, nu ska min Tamagochi ska ha mat... ;) |
|
|
Men kan det inte vara värt att köpa den som reservdelsbil ifall man nu redan har en 750? --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Reservdelsbil? Jo det kan det kanske vara, men den ska vara billigare, jag skulle inte ge 10000:- ens för den så som den ser ut och när man väl är där vid den så hittas garanterat ännu mer "rappel" och fel. Renovera den är ju helt meningslöst, det går upp i ofantliga summor och av de pengarna får man inte tillbaka mycket vid försäljning. Det är tråkigt att se såna exemplar, en del borde gå igenom sin ekonomi noggrannare innan köp, vad är det för luffare som ska ha en 750 men inte har råd till att köpa ens ett bättre begagnat avgassystem till bilen när det gamla rostat upp? //Sniffer |
|
|
quixotic2 Kom igen, ni beskriver bilen på samma sätt som 12-åriga, hästtokiga småtjejer ger uttryck för sina favoritpållar. Läs själv får du se, men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite....banalt, ungefär som om bilar besitter känslor och ska förskonas från bilplågare. Copy, med välskött trädgård. La en pärm på motorhuven häromdan, stackars bil, den hade förtjänat bättre, lika bra att skrota den ;) |
|
Tigerr |
Copy: visst kan det kanske se lite konstigt ut när man läser allting.. Men har du tittat på bilden? Det är lite väl mkt vansköttsel..! Man skulle startat ngn "fond" som man kunde donera pengar till här på sidan - Som "Rädda barnen", fast för bilar! Så kunde man hjälpas åt att köpa ut plågade, förtryckta bilar från deras hemska ägare.. Det finns säkert någon här som skulle tycka det var kul att pyssla med dem lite på sin fritid.. Om de hade varit helt hopplösa så skulle man kunna köpa dem till reservdelsbilar eller bara för att transportera till skroten.. Som sagt; Allt är bättre än att ha det som bilen på bilden! *Tigerr - bilarnas skyddshelgon* Tigerr |
|
Copy: Ja, jag ska inte argumentera med dig angående detta. Du har ju gjort det till lite av din "gimmick" att försöka retas med folk som gillar sina bilar och inte gillar när folk missköter dem. Så om du vill utöva din hobby i den här tråden, varsågod, vi övriga tycker fortfarande att det är trist att se en nergången 750iAL brukas som krattstöd. |
|
|
Den får nog snart ett gott "hem," som det övergivna "djur" den verkar vara. Jag fann mitt lejon på nätet. Man får väl förhandla om priset..., men det är väl lika bra att en sådan kille vill sälja bilen, än att han har den stående där i ur och skur... /Birgitta |
|
|
Jaja, det finns folk som tycker det är "bara en bil ju" och sen finns det entusiaster som har andra uppfattningar, det beror på vad man har för intresse och kunskaper om bilar, jag skulle dock inte rekommendera ens den mest hårdkörande brukspersonen att köpa en sån 750, den är misskött utöver det vanliga och skulle innebära ekonomisk ruin för de flesta okunniga. Det är tur att det finns både folk som sköter bilar pedantiskt och mindre bra, om alla bilar vårdades på exakt samma sätt så skulle det inte finnas några entusiaster på området. Jag förstår dock att Copy mfl har en annan uppfattning, deras huvudsakliga intresse i livet är kanske inte just BMW, jag ser likadant på tex frimärkessamlare, för mig är frimärken en vanlig pappersbit som jag klistrar på brev för att de skall komma fram till adressaten, skulle inte förstå mig på det området om jag så skulle få världens mest värdefulla frimärke i handen. //Sniffer |
|
|
Stillsam undran till Sniffer, Är du så duktig att du kan se på bilen om motorn och körkapaciteten är helt kass eller ej. Bör man inte undersöka saken närmare, om man ska förkasta något helt eller förhandla om det... Bara undrar. Ej BMW-expert, eftersom jag endast haft min bil sex månader, det märks väl... |
|
|
quixotic2, det är möjligt att du har rätt, kanske är jag bara en sur gammal gubbe som hackar på andra för att de sköter sina bilar. Hädanefter får jag väl tycka precis som "alla andra" för ve den som vågar väcka debatt, ha en egen åsikt och gå mot strömmen. Eller får jag kanske helt enkelt ge fan i att ha en åsikt överhuvudtaget. Du Sniffer, du har rätt, kanske är inte mitt huvudsakliga intresse i livet BMW, utan snarare bilar i allmänhet. Eller livet som företeelse. Fan vet, jag kanske har navigerat fel. Copy p.s i love BMW |
|
|
Copy: Hmm men måste alla tycka likadant då? Varför inte acceptera att det finns de som inte tänker och agerar som dig? __ Länk |
|
|
wolv: Nej, det var ju precis det jag ville säga, att jag hade en egen åsikt, men det respekterade inte vissa utan kallade den gimmick. JAG har absolut inga problem med att andra tänker och agerar på annat sätt en vad jag gör. Just det faktum att vi är olika ger forumet dess kommunikativa spänst, vilket tilltalar mig som är kommunikationsbög. Copy |
|
|
Copy: Du kanske bara är debattsugen :) Uppfattade det dock som sarkastiskt och nedvärderande, men det är väl ofta sådana missuppfattningar uppstår när man inte kan visa känslor och uttryck framför tangentbordet :( __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.