|
Sida 99 av 111
|
|
|---|---|
|
Gör ju inte det tyvärr! Bor i Växjö-trakten... |
|
|
Har du vägarna förbi Emmaboda kan du skicka ett PM... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hitta detta på Dustin home Länk Tror ni det kan fungera med Carsoft? Tack på förhand :) |
|
|
Hitta även någon tråd här på forumet där någon hade fått igång Carsoft med XP och med denna adapter Länk Någon som kan bekräfta detta? :D |
|
|
Denna Aten-adapter har jag testat och det har fungerat. Den har beskrivits flera gånger tidigare i samband med interface för Carsoft m.fl. Säljs även hos t.ex Elfa och en del andra. FP |
|
| Tack så mycket folke för hjälpen, men det står inte något om den är kompatibel med Windows 7? Vet du hur det ligger till med det? :) | |
|
Sök så finner du: Länk Win 7 32/64 inga problem FP |
|
|
Stor tack för hjälpen igen folke :) Kan jag nu säga till min polare att det är frid och fröjd att skaffa sig Carsoft 9.0 från Länk samt denna sladd Länk Tack igen, |
|
|
Kort fråga: Carsoft 6.5 pirat eller Carsoft 9.0 orginal? Stor skillnad i pris, men lönar det sig att satsa på orginal med tanke på modellstöd, funktioner etc. ? A beam of POWER |
|
|
Man kan nog börja fundera på original nu när t.ex en homeversion går att få för runt 300 USD, eller en proversion för runt 700 USD. De har helt enkelt anpassat sig till verkligheten... tidigare kunde original Carsoft gå lös på 30-50000 kr, och då tvingades man till årliga uppdateringar av licenser och en del krångel osv. Inte undra på att det kommit ut crackade piratversioner. FP |
|
| Tackar för det Folke! Original blir det! | |
|
Hej alla :) Nu har jag lekt lite med mitt carsoft system för första gången. Carsoft v6.5.06 ansluten via den runda kontakten i motorrummet På min E39 540ia m62. Fick lite felkoder som jag raderade, körde sen ett tag med bilen och gjorde ett nytt test. Vissa av dom kom tillbaka. DME/DDE - Error Kod: 87 alternativt 139? Inst Cluster - Error Kod: 8D EGS Signalleitung gestört oder kein Telegramm Signal AGS AIRBAG - Error Kod: 16 Belt Switch, driver's side ABS/ASC - Error koder: 40 Gas-Valve : Potentiometer Error / 67 CAN ERROR / 74 ZKE/ZVM - Error kod: 148 DME/DDE Error kod: 139: 254 Tank-Entlüftungs-System. GroBes Leck AIRCO - Error kod: 3 Fehler Nr. 3 Så nu undra jag (och jag misstänker att denna frågan har kommit upp många gånger innan?) Var kan jag hitta en lista som man kan avläsa dessa koder på? Hitta en lista på google men där fanns inte m62 med :/ Någon varmhjärtat person som vet? :) |
|
|
Jag vill bara få en sak förtydligat innan jag köper "Carsoft BMW & MINI Ultimate Home V 9.0 System": Skall koppla förbi sensormattan till airbagen i min passagerarstol. Kan jag med detta systemet läsa av felkoden och efter att jag kopplat förbi sensormattan radera felkoden så att airbaglampan släcks? Tack! |
|
|
Hej igen alla!!! Polaren har nu skaffat sig en Bmw 335 E90 men fortfarande inte hittat något diagnosverktyg som fungerar med Windows 7 samt som går via USB-porten. Han vill liksom inte behöva löda eller så för att få igång Carsoft Ultimate Pro via USB-port som vissa andra behövt gjort. Jag hittade däremot en hemsida som verkar ha många olika alternativ på diagnosverktyg för just BMW. Länk Finns det något på hemsidan som ni kan rekommendera som fungerar bra samt hyfsat enkelt att hålla på med och så när det gäller felsökningar. Tack på förhand. |
|
|
Kollade även precis på Carsoft:s hemsida angående deras Carsoft Ultimate Pro-kit för 695:- Euro I beskrivningen står det att följande saker ingår i paketet, Complete Software Security Dongle Modular USB Cable Box 16-pin OBD2 Adapter 20-pin Adapter USB Cable Är det så att det nu fungerar via USB-porten eller har jag missuppfattat något? :) Tack igen på förhand :) |
|
|
Eftersom det är USB-baserat så funkar det säkert också via USB-porten. maila gärna till Carsoft International när det gäller deras originalgrejor så får man garanterat korrekt info och support. Den där länken i inlägget ovan verkar vara en "frisk fläkt" om man uttrycker sig lite milt. Alla kan ju importera från Kina och starta en hemsida, helst skall det inte finnas för många förbehåll istf support också. Jag skulle tänka ett par gånger innan man handlar dyrt om man inte kan förvänta sig service osv efter köpet också. Man kan ju lika gärna handla själv direkt i Kina för halva pengen om man vet vad man skall ha och hur det används. FP |
|
|
Tack så mycket för all hjälp folke, du har varit en guldklippa. Mailade faktiskt för ett tag sedan till Carsoft och frågade varför dom inte kunde tillverka systemet med USB-anslutning men dom ville inte svara på mail utan ringa mig, vilket jag tyckte var lite konstigt. Ska testa att maila igen fast får använda polarens e-post adress så får vi se vad dom svarar :) Angående hemsidan jag länka till tycker du att polaren borde skippa att beställa därifrån även fast vissa av deras diagnos-kit verkar vara intressanta. Tänkte på dessa kit Länk eller Länk eller Länk Har du något att tillägga om dessa diagnosverktyg som jag länka till? Tack igen. |
|
|
Min kommentar: Snuskigt dyrt ifh till grejornas kostpris, mjukvara medföljer inte, du kan alltså inte börja använda grejorna direkt från förpackningen utan att även rodda med mjukvara från annat håll. Du kan ganska säkert hitta motsvarande till bättre pris från lager i Sverige om du googlar runt lite. FP |
|
|
Då tar jag och skippar alternativen som jag länkade till. Blir att kontakta Carsoft så får vi se vad dom säger nu :) Tack igen för hjälpen folke |
|
|
LIVINLOUD din polare ska ha Interface K+DCAN ihop med Ediabas 7.2.0/INPA 5.02 jag hade skitit i carsoft |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.