|
Sida 97 av 111
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa Sitter och funderar på att köpa någon form av felkodsläsare/diagnosvertyg! Finns det någon speciell ni kan rekommendera? Vill helst kunna läsa felkoder på BMW bilar från 2005 och framåt och finns det inte någon som täcker alla modeler så skulle det vara 5-serie alltså E60/E61 som är störst intresses. Behöver inte något för att släcka lampor utan kunna läsa ut om alla är som det ska eller det finns dolda fel. Har även sett att dom flesta program som finns ut är till windows. Finns det något på mac sidan oxå? Tack på för hand! |
|
|
Hej, kort fråga ang Carsoft V6.5: Kan man köra feldiagnos med motorn igång ? Tänker främst på att då får man en stabil spänningsmatning utan att koppla in batteriladdare. När jag kör diagnos med tändning i läge 2 och lysena på så får jag inte kontakt med DME. Antar att DME ger info om sådant som kan tända motorlampan ? Kul trivia, får felkod för "disturbed signal" för automatlåda från "instrument cluster", bilen har manuell låda! Har en 320i E46 med manuell låda, -00. |
|
|
Finns det något program som jag kan avaktivera tire pressure controll? Jag har både CS 6.5 och INPA, det verkar inte gå i det förstnämnda. |
|
|
Japmax: Jag ändrade i INPA, tire pressure control i plant mode, då stängdes den av. Men.. den varnar alltid när jag startar med något i stil med: "tirepressure inactive" /Göran |
|
|
tjena, jag införskaffat carsoft 6.5. läste lite felkoder på min bmw e46 -99. fick dessa felkoder ni kan se dem här -> Länk Finns det någon som kan tolka dessa eller? skulle vara tacksam för hjälpen, mvh! |
|
| Någon i borås eller i närheten som har möjlighet att kolla koder med carsoft? | |
|
Har nu införskaffat CarSoft 9.0 programvara för BMW. Vet någon om den fungerar på interface 6.5 ?? Mvh Jonas B. |
|
|
Crackad version? Normalt används en dongel som nyckel för att kunna köra programmet. FP |
|
| Vart finner man en 6.5 version som funkar? Och hur många filer ska crackmapen innehålla? | |
|
Testade att köra lite diagnos med Carsoft 6.5 idag på 740in. Jag får kontakt och kan läsa ur alla moduler utom DME (motorstyrning) - "Module does not respond" får jag upp på DME. Vad kan fela? Har testat på två datorer också, en äldre med com-port och win xp samt en nyare med win 7 och kortadapter för com-port. Samma resultat på bägge maskinerna. |
|
|
Provat både individuell diagnos på DME och på hela bilen? Tändning på och batteriet under laddning, minst 13V osv, eller testa med motorn startad. FP |
|
|
Är den nån som vet skillnaden mellan Carsoft och bmw scanner 2.0.1? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Två helt olika produkter. Men båda gör diagnos på bilen, Scanner har mera möjligheter för kodning av vissa delar/moduler/system. FP |
|
|
Tja boys Är det rätt uppfattat att köp av P.A Soft BMW scanner 1.4.0 (från tex dealextreme.com) och nerladdning av programmet från P.A Soft´s hemsida ger mig kontakt med bilen och möjlighet att ändra inställningar? Inser att det finns risker med rota i dessa inställningar men är intresserad av att kunna ändra tex car key memory och ta bort autolock-funktionen. Någon som kan bringa klarhet i detta? MVH |
|
| Köper du Scannern från Dealextreme och liknande firmor får du med mjukvara också. | |
|
Hej! Kör Carsoft V6.5.06 men har vissa problem att läsa DDE och DME. Har en E39 -00 som har både den runda kontakten i motorrummet och en fyrkantig i kupen. Från den runda kan jag läsa ut ABS, EWS, nolla serviceindikator osv men ingen kontakt med DDE/DME. Kan inte nolla felkoder och ingen live data heller Från kupe-kontakten så kan jag köra live data från DDE, inte DME får bara ut nollor där?? Kan det vara fel i Carsoft installationen eller trasig modul eller för låg batteri spänning eller begränsningar i denna årsmodell?? Batt. spänningen borde väl fö knappast påverka live data pga att motor då är igång? Var börjar man, ska jag kanske testa att köra DDE diagnosen från runda kontakten, tändning på, halvljus på och laddare på batteriet eller?? MVh Ulf |
|
|
Hej, är även lite förvirrad vad gäller förkortningarna, DDE, står inte det för styrbox för Diesel?, Varför visas detta i Carsoft när jag väljer "Petrol" innan diagnos? Eller är det så att i Carsoft så kallas den motorstyrboxen alltid DDE/DME? oavsett motortyp? Mvh Ulf |
|
| Kör via motorrumskontakten. Tändning på, lyse av och batteriladdare på. | |
|
dalber frågade ang. MaxiDiag EU702 på sidan 80.....men inget givande svar jag funderar på köpa en sån till min 20pol 528 -97..... funkar detta verktyg för läsa felkdoder på system i min icke obd2 bil....ngn som testat???? ska ju tydligen funka på bmw 93- enligt kina sidan vore härligt om ngn testat och kunde yttra sig |
|
| Jag skulle behöva släcka "periodiskt inspection" och "avgasreningstest" i min idrive på 745an, det gick inte med CS som jag tidigare använde när jag bytte olja. Vart kan man släcka dessa servicepunkter? Jag letade igenom INPA men där hittade jag istället inga servicesläckare över huvud taget? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.