|
Sida 93 av 111
|
|
|---|---|
|
Det finns väldigt många som har detta fullt fungerande. Du kan läsa bakåt här i bland trådarna, eller googla, det finns hur mycket som helst att läsa. Det är tyvärr inget speciellt användarvänligt universalverktyg, man måste veta vad det kan/inte kan göra, vad som kan hända om man gör fel osv. Kort sagt man måste vara lite kunnig inom området, annars rekommenderas starkt att samarbeta med nån kompis som har mera erfarenhet. Kika/googla på OBD-II (OBD2) annars, detta är mera "ofarligt" och mycket mera användarvänligt att börja med vad gäller bildiagnos. FP |
|
|
Vet precis hur det funkar, problemet är att jag hade en fungerade version som följde med när jag köpte diagnosverktyget Nu har min 2åriga grabb fått tag på skivan så den funkar inte längre Versionerna på piratebay mfl verkar vara en version som heter 6.5 sp1 som bara krashar när jag ska få kontakt med bilen |
|
|
OK. Det har skrivits en del om detta med de olika versionerna, både vad gäller crackfilerna och program med servicepack, dvs programversionen skall vara 6,51 osv har jag för mig, det finns små skillnader. Med sp1 installerat startar man inte huvudprogrammet med Carsoft-ikonen utan med en vit 6.51-ikon. Länge sen jag själv gjorde detta men det finns som sagt beskrivningar. FP |
|
|
Glöm 6.51, programversionerna skall vara 6.5.05 resp 6.5.06, det ÄR länge sen jag satt med detta... FP |
|
|
Även jag har köpt en billigare modell av interface den med två dioder. Efter lite om och men har den nu börjat fungera någorlunda bra. Jag köpte den för att få veta vad som är fel med min DSC. Den gula varningslampan med utropstecken & en pil lyser i panelen. Men min ABS är fult fungerande. Efter diagnos med Carsoft får jag denna info. Singel diagnosis ABS / ASC - Status: ERROR ! Module info : ABS / ASC / DCS Version : ABS Teves BMW Part Nr : 1 16 56 56 Hardware Nr : 2 Software Nr : 27 Diagnose index : 70 Code index : 3 Bus index : 96 Production Date : 8/04/98 abs1.dxt 152 DSC Schalter 180 Lenkwinkel Geber (Signal 1) 166 Druck Geber 2 - Singel diagnosis completed ! Någon kunnig AutoPower själ som kan tala om vad detta betyder? |
|
|
sorry killar men jag orkar inte läsa nästan hundra sidor inlägg sedan folke startade tråden 2001, men vill ha några svar på mina frågor: Som jag förstår så finns det olika interface nån billigare och dyrare. Vad är skillnaden och fungerar dessa att köra carsoft i en mac dator eller är det bara pc som gäller? och om dessa fungerar ihop med en mac dator var köper jag dessa för överkomlig pris? Vill gärna ha nåt som läser felkoder i bilen men med carsoft får man lite annat på köpet! MvH Bmw 4-ever |
|
| Någon som har koll på vad exakt som skiljer mellan BMW Scanner 1.36 och 1.40? | |
|
BMW-scanner (1.36 version) for E38/E39/E46/E53 BMW 1.36 har serielt uttag till datorn man kan använda en seriel till usb. funkar med Win98/Win2000 om man använda den till nyare OS vet jag inte. BMW Scanner (1.4.0 version) chassis E38(7') E39(5') E46(3') E53(X5) E83(X3) E85(Z4) BMW 1.4 arbetar under Windows XP följer bara med ett OBD uttag inget till den 20 poliga kontakten. Detta kan man köra under WIN7 om man ändrar så den körs i XP mode |
|
|
Någon här som kör denna version av carsoft interface från one stop factory, och vilken version av mjukvaran kör ni isf? Länk |
|
| Ni som får programmet att krascha vid kontakt med bilen, då är det 100% fel crack exe fil bara. testa att starta olika *.exe eller ladda hem andra o.s.v | |
|
förresten niborZ lägg in dem engelska koderna istället |
|
| Är det någon vits köpa diagnosverktyg innan man köper bil, man kan ju kolla upp sina objekt mer noga? | |
|
Kan man kalibrera regnsensorn via carsoft eller är det inpa som man måste använda då? MVH David Öfverdahl |
|
|
Har nu rotat runt lite i carsoft men hittar inget till regnsensorn. Får försöka få igång inpa installationen ist. MVH David Öfverdahl |
|
|
Nu har jag kommit ett steg framåt! Jag har fått igång kommunikationen med com porten, men när jag startar carsoft och ska läsa felkoder t ex, så startas processen men kommer halvvägs sen kraschar programmet! Någon som vet vad det kan vara? Alpina B8 Länk |
|
| Det är ditt crack som inte fungerar. Testa att köra en annan .exe fil | |
|
Provade det med samma resultat! :( Någon som har en fungerande? Alpina B8 Länk |
|
|
Som sagt det är nått vajsing med cracket. Jag använder den här .exe filen för att mitt carsoft skulle fungera korekt. CARSOFT65BMW.EXE Jag hade precis samma problem som dig, programmet kraschar när processen kommit halvvägs. |
|
|
Fick mitt diagnostikkit idag som jag beställt, men den CD skiva som följde med är sprucken. Antar att den innehöll drivrutiner för Interfacet? Har en USB->Seriell port adapter med rätt drivrutiner installerade.. Någon som har lust att maila över det som skulle funnits på CD:n? |
|
|
@ e34briliant Carsoft 6.5 + craket är ungefär på 25mb, vilket gör att jag inte kan skicka det via e-post. Men här har du en länk där du kan tanka hem allt du behöver. [länk]Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.