|
Sida 87 av 111
|
|
|---|---|
|
Klart du ska ha igång ditt Inpa interface. Du har tyvärr stött på en variant av Inpa som suger fett. Satt och jävlades med den i en hel natt.(nära att datorn vart en frisbee) Nån smart skalle har bara kopierat mapparna av en installation på en dator så man fick trixa ordentligt med register filer mm innan det fungerade. Det är inte värt besväret nu längre när det finns bra versioner på nätet. Googla på "ediabas-6.4.3-full" I morgon har du ett fungerande Inpa:) |
|
|
Jag fick hem "ediabas-6.4.3-full" i 3 delar, extrahera och fick ediabas-6.4.3-full.nrg Gjorde EXAKT som i guiden, allt gick precis som det skulle. Startar om datorn och ska starta C:\INPA\BIN\INPA och då kommer en ruta upp där det står att filen "API.DLL" saknas?? Söker i datorn efter filen och hittar den i C:\EDIABAS\BIN, kopierar den och lägger i INPA-mappen. Nu startar programmet men genast kommer det upp massa felmeddelanden att API initsiering inte lyckas etc Vad fan? ;( |
|
|
Låter som du glömt att lägga till (C:\EDIABAS\BIN) i miljövariabler. Fungerar inte det testa att skriv det med små bokstäver (C:\ediabas\bin) Glöm inte bort att radera API.DLL filen du kopierade in i INPA mappen. |
|
| Föresten glöm inte starta om datorn helt det räcker inte med att logga ut efter du lagt till miljövariabeln. | |
|
Sorry är lite trött, sitter uppe och kollar på Motogp men jag glömde en sak. Felet du får kan även bero på om du missat att kryssa för att både INPA och EDIABAS ska installeras, valet får du i början av installationen. |
|
|
Jag hade skrivit ett "\" för mycket i miljövariabeln. Nu funkar programmet, nu ska jag bara konka ner datorn till garaget igen :P Det är inget mer jag bör tänka på? Tack så mycket för hjälpen! |
|
|
Kul att det fungerar nu:) Kanske nästa steg blir att få DIS att lira? |
|
| Om det fungerar vet jag inte, har inte testat i bilen än. Programmet funkar väl i princip som det gjorde innan i datorn, men nu ska det ju förhoppningsvis funka när jag pluggar in bilen. När jag provar (utan bilen inkopplad) att trycka på tex Airbag så kommer "Error compiling script file" är det i sin ordning? | |
|
Ja det är helt riktigt att du får fel meddelandet. Med den versionen av Ediabas och inga felmeddelanden vid uppstart så är oddsen mycket bra på att det fungerar. Kommer det inga fel meddelanden vid uppstart så är det grönt. Det enda man inte får glömma är att ställa in ip adressen och porten i ini filen Att det inte vart några felmeddelanden på din förra version beror nog mest på att den aldrig installerades utan kopierades dit om jag förstod dej rätt. Ska bli spännande att höra vad bilen samlat på sej för koder... |
|
|
Nu har jag burit upp min svintunga dator för 3 våningar igen utan att kunna läsa felkoder!! Vad är det för jävla skitprogram? Error compiling script my ass, jag börjar lessna :( Dessutom får jag fortf ingen indikation på att tändningen är igång, bara batteri. Är det mitt skitinterface som strular? |
|
|
Det är inte så enkelt att du försöker start programmet med fel ikon? Du kan inte starta ifrån INPA Interpreter utan måste starta med INPA Loader. |
|
|
Läste ditt tidigare inlägg lite noggrannare och inser att jag varit med och bidragit till att du fått släpa upp och ner datorn en gång:( Fan jag missade vad det stod i fel koden i ditt inlägg, tänkte bara att det är ok med en fel kod om inte sladden är i bilen. Om inte bilen är ihop kopplad med datorn så börjar nog fel koden med IFH- följt av siffror. Sorry ska läsa noggrannare i fortsättningen. |
|
|
Har försökt läsa på i forumet å på nätet men har inte fått det riktigt klart för mig ändå. Ska skaffa en felkodsavläsare/raderare till en E36 -99 (OBD-I 20-polig). Så är det ngn egentlig skillnad på olika hårdvara eller är det bara mjukvaran som spelar roll? Ska man försöka hitta en med USB så man slipper seriesnöret med krav på "gammal" dator? Tips på hårdvara emottages tacksamt! ;-) Är det CarSoft, INPA eller vad man ska satsa på? Finns det ngn hårdvara som klarar det mesta så man är "framtidfssäker"? |
|
| Mitt råd är INPA för USB. | |
|
E det nån som har koll på hur mkt. frakten blir på ett interface? Tänkte lägga en beställning idag men vill veta hur mkt. på ett ungefär jag måste sätta in på mitt paypal konto. |
|
|
När jag handlade hos one-stop electronics för något år sedan, ingick frakten i priset. Men du kan väl kolla själv, innan du beställer? /Lennart |
|
|
Tycker jag läst allt på sidan men hittar inte det någonstans. Kan tänkas att jag missat det, har hänt förr om man säger så :) |
|
|
HA, Kollade igen och det står free shipping 24/7 i en stor stjärna..Ser ut som nån reklam grej. Fattar inte hur f.. jag kunde missa den ... Måste var bilen som irriterar mig nu så jag varken hör eller ser ordentligt men har laggt iväg en förfrågan. Tänkte på snabbare svar här iofs... |
|
|
Grym support må jag säga, tog 5 minuter att få svar... All our items include a basic shipping fee by registered airmail. In case you need the item urgent we can also offer DHL express shipping at a 20 USD surcharge. Regards Phil |
|
|
Kul att det löste sig. Så långt. Det jag inte riktigt kan förstå, är hur man kan skicka en redan i sig inte alltför dyr pryl inkl flygfrakt ända från Hongkong. Hade vi velat skicka motsvarande härifrån, hade nog Postens avgifter ätit upp hela beloppet. (Samma gäller f ö från Tyskland till hit resp. omvänt.) Och sen bra support till det! Jag hade oturen att beställa mitt interface mitt under det isländska askmolnets härjningar, så det tog lite tid att få hit. När jag till slut slängde iväg en fråga, tog det kortaste tid att få ett personligt svar. Då hade damen under tiden ringt till Hongkong och kollat läget, så hon kunde ge ett exakt besked. Sådant gör en riktigt glad! Lycka till med hanteringen så småningom! /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.