AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
902.465

Carsoft diagnossystem mm

Sida 72 av 111
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Är det någon vänlig själ som skulle kunna koppla in sitt INPA ediabas och kolla ifall det går att ändra nivåregleringen bak? Bilen i fråga är en E39 Touring. Kanske är det någon som kan svaret på rak arm?

Tack på förhand!

/Christoffer
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Läste i tråden att det finns någon usb-adapter på kjell & co som fungerar til cs 6.5 interfacet. Har dom slutat att sälja denna? Hittar den iaf inte:/
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Bor du i malmö så säljer jag min till dig billigt!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Såg att du bor i Dalarna, men här har du kabeln hos Kjell:
Länk

Mu
25
Murf
540iM Msport -01
Skaffat inpa, Måste säga att det var väldigt enkelt att installera och få att fungera. Jag har fått för mig att man kan kontrollera miltal i INPA är detta sant och i så fall hur? (Eller vilken modul?) kollade i instrumentklustermodulen och LCM men hittade inte direkt något där? (Man kan anta att jag är blind)
Ps
72
Psz
530iA -05
Är det ngn mer som fått ett mail från Stefaan De Clerck, Carsoft Belgien ang. piratkopia på CS-programet? Han skriver bl.a. följande:

"In our latest version of Carsoft for BMW we have a new feature called
\"online registration module\".
This module is silently activated automatically after the installation and
collects information about the hardware and the license keys.
Whenever the computer is connected to internet this information including
Your current IP-address is sent to one of our servers which will match this
with the our customer details made on the day Carsoft was purchased.

In Your case the license key is already used many times before. This leads
us to the conclusion that Your software is an illegal copy.
If you find our produkts useful please pay and reregister and You will get
a new license key and working Security Dongle. If You dont pay within 30
days the software will not be able to connect to the interface.

Complete Software for BMW & Mini Vehicles Including: Complete Software,
Security Dongle, Fully illustrated user manual 245,- Euro
(All prices are INCLUDING FREE SERVICE PACKS, 2 years WARRANTY and
EXCLUDING VAT and shipping)"

Mitt program fick jag tag i 2006 så det är ju inte nytt precis men den enda gången jag kopplat upp min laptop var igår när jag skulle skicka över en diagnosfil till min stationära dator, kan det räcka? Sedan startade jag CS-programet i stationära datorn för att kolla förkortningarna i diagnosen men det låter märkligt att de kan spåra det.

Jag fick i alla fall mailet idag, ska bli intressant att se om det funkar efter trettio dar;)

Pelle
pp
7
ppp123
328ia e46 -99
Tjena, jag funderar på att skaffa INPA/ediabas med interface, är det någon som vet vad man kan programmera och inte programmera m.m, jag skulle behöva programmer/kalibrera en styrvinkel sensor till dsc:n på en 328 -00

Mvh Patrik

Att dom får din licensnyckel och information om hårdvaran är en sak, men han nämner inget om att den skickar din epostadress.

detta är ett sätt att försöka sätta dit dig för piratkopiering, vad säger att det är ditt ip dom ser du kan lika gärna sitta på en delad uppkoppling.

Kan du välja i din epost att se mailet i original det vore intressant att se epostadressen ipnumret som det kom ifrån
Du kan altid maila tillbaka ch fråga vad det är för ipadress dom har.

Även om du köpt carsoft och reggat dig via en sida, så är dom flesta internetuppkopplingar tildelade via dynamisak adresser som byts ut, .......deras mail var roligt skrivet faktiskt.

Du kan alltid maila tillbaka och fråga vad det är för information dom har då du har bytt hårdvara internetleverantör ett antal ggr det senaste året.

Fast jag hade inte svarat alls.
Ps
72
Psz
530iA -05
Totalblåst!! Blivit utsatt för ett practical joke av min arbetskompis?!, köpte det med hull och hår. Han tyckte väl jag tjatade för mkt om Carsoft på jobbet. Ha,ha, han ska få...
Ha ha tyckte väl att det lät lite kosntigt därav frågan om ipnumret.
AStt å spåna igår, "dom har väl inget kontor i belgien"?

Hälsa din polare att ha kan knäcka extra med att skicka nigeriabrev, det var väldigt bra skrivet =)
Carsoft sitter i Belgien. Iofs är inte scenariot helt otänkbart faktiskt...)

FP
jag trodde dom satt i usa.

Nä det är det väl inte men at tdom skulle skicka ett mail till honom fast han inte skrivigt in den när han registrerade programvara fick mig å tro att det inte var som det skulle.
ppp123: det kan du göra.
Ps
72
Psz
530iA -05
På tal om Carsoft, ngn som känner till vad dessa fel kan vara:

Single diagnosis CAS

A0B1 Selector leaver / clutch switch : not plausible

A0B2 Power supply terminal 30E

Det gäller en E60, 530-05
pp
7
ppp123
328ia e46 -99
okej, då får det bli ett sånt. Tack för hjälpen.

är det onestop som gäller för att köpa interfacet?

Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
ppp123; Jag beställde mitt av denna snubbe; Länk

Funkade mycket bra, fick hem grejjerna snabbt och han svarade direkt på mina frågor innan jag handlade. Där ingår mjukvaran också.

Jag vill passa på att fråga, måste man göra någon speciell inställning när man använder USB till serial adapter? För jag får inte kontakt med bilen när jag använder bärbara datorn och adaptern. Har prövat med en stationär dator och drog kabeln genom fönstret. Då fick jag direkt kontakt med bilen...

/Crille
Har köpt 2 interface på onestop var av ett som fungerade. den andra va bara ett obd interface vilket gör att man bara kommer åt motor. dom går inte heller att maila. så. Billigt. ja. Bra. 50%
crille_b
Du måste gå in i controlpanelen och välja vilken comport du vill att adaptern skall vara.
Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Delorian, tack för tipset ska kolla mer dära då. Jag tror jag har ändrat så den skall vara på comport 1. Jag såg att det gick att ändra massor av fler saker också, därför jag frågade.

Jag har 2 frågor om programmet;
1; (som även är frågat tidigare) Kan man kolla mätarställningen genom INPA? Under vilken kategori skall man gå då?
2;Jag antar att man kan nollställa serviceindikatorn, vart kan man göra detta?

Kanske bara jag som har missat det då min version är halva på engelska och halva på tyska. Verkar dock lösa sig nu då jag fick hjälp från bimmerforums.
Har inte hunnit utforska programmet så mycket ännu, men visst verkar det gå att göra en hel del..

/Crille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.