AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
902.412

Carsoft diagnossystem mm

Sida 7 av 111
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
2 x com fungerar perfekt till min 735 -91.

/Johan

Riktiga män kör sedan.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Med Carsoft 3.4.

Riktiga män kör sedan.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
testade idag interfacet med TVÅ serieportskontakter , interfacet verkar fungera (det är den modellen med 4 st transistorer) , körde med carsoft 3.4 - det är ju ett gammalt dos-program från hedenhöstiden so jag tyckerär riktigt dåligt , fanns inget intresant direkt...

ganska lite funktioner , och egentligen inga tips / information kring de eventuella fel man uppmätt.
vad tycker ni andra som provkört det ?

sedan fick den ingen kontakt med DME på min bmw730 1988 årsm.
de andra testerna fungerade dock....

hur tycker ni "scanner" programmet är ? dvs. det gratisproget som tipsas om i åvanstående inlägg.
At
24
Atnek
M Roadster -97
Till vilka modeller fungerar Carsoft 3.4?

Mvh,
Kenneth

Sandro
Är det någon som fått Carsoft 5,8 att funka?
Har "torrkört" det ett tag nu och är hur sugen som hellst!

/ Sandro
cane
jo, det vore häftigt att ha... undrar om kretsen med 1 com port funkar till version 5.8, har inte hört om någon testat.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har grubblat ett bra tag på 5,8 ritningen får man myror i huvve av ,det värsta är att vissa komponenter är "omärkta".

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
Vilka komponenter tänker du då på, hur är de ritade?

FP
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Va nån månad sen jag o wadel bombade till varann,jag fick ju även en lista av dig men värdena på vissa komponenter (kommer inte ihåg vilka) va oklara.
Hur har det gått för dig då? måste ju gå att få till detta på nåt vis.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
cane
Kan tänka mig att den ritningen med 1 com port kan vara basen för denna på tyska ebay kreation...

Länk

... men för 80 euro verkar det litet dyrt om man inte är säker att den funkar till carsoft 5.8
Sandro
Om man bara kunde kontakta säljaren av Länk och ta reda på det.. 80€ är inte så blodigt för allt godis som man ändå får i 5,8:an..
cane
Överlåter det på någon att försöka... kan inte tyska, dock står det något om inga frågor om mjukvara, lol!
Fullt möjligt att detta tyska kit skulle kunna funka med CS 5.8.
Tyvärr, mitt interface är bara halvfärdigt fortfarande. Illa, men det är så förb.. mycket nu. Kanske under semestern om ett par veckor.

FP
cane
Folke, tror du att byggbeskrivningen till sladden till "scanner" programmet på Länk skulle funka med CS 5.8 åxå?
cane
heh, såg just att denna tråd startades 2001.... läste igenom hela, snurrigt värre detta. Sorgligt egentligen att det ska vara så mycket problem att göra enkla grejer på sin egen bil. Typ plocka av ratten; måste ha ett system för 15k annars straffar bilen en genom att koppla ur airbagen! Horribelt.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det skall vara 5.8 då , de tidigare tycker jag ger så lite funktion att det knappt är värt besväret att cadda ihop ett kretskort. men det är väll en smaksak.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Cane: Omöjligt att svara på, men chansen finns säkert att CS 5.8 funkar med detta.
wadel: onödigt att ta fram speciellt kort för detta om man inte tänkler massproducera. Vero duger fint, fast det kan bli snyggare än det som visas på länken ovan. Varför inte utgå från nån billig datakabel till GSM med MAX-kretsen redan inbyggd i d-subkontakten och sedan resten i diagnoskontakten.
Jag har ett gäng GSM-kablar liggandes och tänkte prova lite med både detta och andra interface.

FP
Sandro
På www.tachoware.de finns följande att läsa om produkten,

BMW diagnosis interface error memory E32 E34 E36 E46 E38 E39
For vehicles with the round diagnostic feature in the engine compartment. Price: 85€

Mjukvara står inte listad... =(
Sandro
Ringde säljaren nyss, svaret var att kabeln på eBay inte funkar med Carsoft..
..han nämnde något annat program jag inte minns namnet på..
Då vet vi det. Fast jag tror iofs det existerar mer än ett Carsoft ute på marknaden. Detta Länk
behöver inte nödvändigtvis vara samma som de "enklare" versioner som går att hitta och ladda ner på nätet.
Han hänvisade väl till programmet i Länk kanske?

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.