|
Sida 69 av 111
|
|
|---|---|
|
har fått ner så de är engelska nu. Dock så svarar inte alla system på bilen olika saker svarar med olika lägen på nyckeln varför är de så |
|
|
Engelska fixat nu skönt tyska fattar man inte de hela. Men nu till en annan fråga hur kan de vara att vissa system svarar o vissa svarar inte beroende på läget i nyckeln. Har aldrig lyckats att få alla som min bil har att svara i en total diagnos. |
|
| Det har jag också undrat, vi får försöka sammanställa en lista över vilka moduler som svarar i alla lägen :) Jag provar lite på min bil ikväll. | |
|
Tjenare, köpte ett sådant här kit: Länk Försökte med Kjell & Co's USB adapter men det gick åt helvete tyvärr, någon som hittat en fungerande? Kopplade den hur som helst till slut via RS232 och visst funkar det, men bara knappt.När jag gör en feldiagnos så säger den OK på kanske 3 moduler, resten får den ingen kontakt med. Livedata läser den inte, folk här inne säger att det endast går med nyare bilar? Men inne på verkstan så kunde han läsa alla givare och temperaturer live! Jag kan ju inte ens läsa av någon givartemp! Står något i form av att den inte får kontakt med modulen när jag försöker LiveData för DME... Bilen är en E36 325 från 1994 |
|
|
Här är bilden efter komplett diagnos(tar något så sjukt lång tid att genomföra): Länk Testade även att återställa serviceindikatorn, utan resultat eller skillnad dock :S |
|
|
Hittade en tråd om en snubbe som fick igång USB konvertering: Länk Han använde sig av följande sladd: Länk Har beställt, skall berätta om hur det gick när jag får den! |
|
| Jag använder en kjell&co sladd och det funkar prima.. har du installerat drivrutinerna som följer med sladden? | |
| Sen får du ju svar från 5 moduler, men du har felindikation på två av dem... 5 moduler på en läsning är bra, det är inte säkert att du har fler moduler i bilen. | |
|
OK, då består bara min fråga angående LiveData... |
|
|
Hexagon, såg den ut som den här? : Länk (Kjell säljer många olika varianter beroende på butik) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
mixim. din är bil som är för gammal för att läsa livedata, så det är bilen som begränsar inte programmet, from -96 så är de full kommunication med de system som finns att tillgå på flertalet BMW ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| mixim: Precis sådär ser min kabel ut! Visst kom den i en svart/lila/rosa ganska färglad kartong också? | |
|
Ja, väldigt skumt! Fick min box att funka någorlunda med COM-porten, inte alls med den USB-adaptern... Ska experimentera på en annan dator när jag kommer hem från föreläsningen! I värsta fall lägger jag ut den på annons då :P |
|
|
Hasso, hur kommer det sig då att de på min verkstad lyckas läsa av tempgivarnas, LMM's värde och spridartider? De kopplade också in sig via diagnosuttaget. OK Fick den adaptersladden att funka, var tvungen att använda min mac då jag lämnat tillbaka windatorn: Diagnosuttag -> BOX -> Seriell till USB adapter -> MacBook -> OSX -> Parallels -> WinXP -> Carsoft. Innan läste den från 5 moduler, nu endast 3..: Länk Men kanske man inte ska förvänta sig mer pga alla omvandlingar. |
|
|
Lustigt att det funkade på macen =) Nu kom jag på en sak, kör du vista på windowsdatorn? Det kan ställa till saker och ting... Hursomhelst, vilka moduler du kan läsa beror på om du har tändningen på, lyset på, motorn på osv. Det är konstigt men sant... |
|
|
Hexa, funkade även på Vistadatorn, det var den jag fick igång 5 moduler via... Dock med com-port! Fortfarande konfunderar över att det inte skall gå att läsa live-data från min bil när grabbarna i verkstan gör det utan problem! |
|
|
Köpte "Kina" interface av www.kecool.com i HongKong för 428 SEK. Fick med Carsoft 6.5 på CD-skiva, men när jag skulle packa upp ZIP-filen fick jag felmeddelande: ! C:\BMW6.5.rar: CRC failed in BMW6.5\Crack\bmw.exe. The file is corrupt ! C:\BMW6.5.rar: Unexpected end of archive Körde ändå vidare och började installera och mitt i fick jag felmeddelandet: Während des Kopierens der Daten ist ein Fehler aufgetrefen: -117 Tankande då ner "BMW Carsoft 6.5+SP1+Cracks.zip" från PirateBay på 24.94 MiB (26149989 Bytes) Får exakt samma felmeddelanden.... Någon som vet var man kan få tag på en fungrande version av Carsoft 6.5 ? |
|
| Kör du med vista? Isåfall kan det vara en bra idé att prova högerklicka på startlänken, och aktivera kompabilitetsläge för t.ex. windows 2000. Annars har jag ingen aning, är ingen hejare på tyska =) | |
|
Tror inte vi får diskutera piratmateriel i AP, men kan säg att den i Piratebay fungerar utan problem både i XP och Vista, så problemet ligger hos dig. Antingen vid nerladdningen eller vid uppackning. |
|
| Du hade rätt , problemet låg i Winzip, med gratis versionen "CAM UnZip" fungerade det ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.