AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
902.430

Carsoft diagnossystem mm

Sida 37 av 111
Hitta på något lämpligt ftg-namn så får du paketet utkört till din dörr. Jag minns också att det hos one-stop även var nån sorts krav vid ifyllnad av beställningen. Jag hittade i alla fall bara på något! (Om man står som privatperson när man skickar med vissa budfirmor kan man annars få hämta leveransen på nån godscentral.)

/ Micke
tu
125
tudor2
528ia -97
ok tack.
då var det beställt... bara hoppas det funkar till nollställning av airbag som jag tänkte använda det till...

Thomas
Su
13
Super Fantom
E38 735i -97
E39 540i -01
Har nu fått mina interface å måste säga det att INPA/EDIABAS e riktigt trevligt, BMW scanner 1.36 funkar 10 gånger bättre än carsoft 6.5 hittar betydligt fel styrenheter... men man får inte ut felkoderna i klartest som med carsoft.. EDIABAS/INPA har jag bara på tyska men skall på en skiva på posten med engelsk version, men av det jag hunnit testa i kväll så får jag säga att det e helt klart bäst..... kan nu koda om utan att åka till bmw..
En fin egenskap med bmw scanner e att man kan kopiera innehållet från alla styrenheter.. och sedan flytta över det till den nya... så man kan ny köpa instrumenthus tex på skroten å koda om, skall testa det imorgon då jag har ett från en e38 manuel å min e aut.. å min varvräknare strular.. så skall bli kul...
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Rent spontant låter EDIABAS riktigt bra , jag har kört lite CS6.5 .. funkar ok , säkert bättre som original då jag uppfattar det som lite inkompatibelt/buggigt men det kan likagärna vara skit bakom spakarna.

Vart köper man interfacet passande EDIABAS ? jag uppfattade det som att det inte är "one-stop" interfacet till det ?
Su
13
Super Fantom
E38 735i -97
E39 540i -01
Det finns på ONE-STOP, men tänk på att kompletera med en adapter sladd från OBD2 hona till bmws runda hane, vilket jag glömde.. å den kostar 9 $ men minimum order på 100$ så blir att köpa nått annat kul från dom igen... alltid snabba.. tog en vecka denna gången...

Om någon sitter på INPA/EDIABAS nyare än 2003 så e jag mycket sugen att få kolla på den....
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Ok , jag skall ochså göra en beställning då.

Br
2
Braun
320 DAT - 2003
Hei!

Er ny på forumet :-)

Har lest igjennom forumet, men har et problem..

Har CS 6.5 med SP 1 med Kina IF.

Jeg får fel når jeg skal starte total diagnose, programmet avslutter og jeg får " Carsoft forårsaket et unntak 03H i modul Carsoft.exe ved 0167:00416dea" etterfulgt av mange tallkoder.

Noen som kan være snill og hjelpe?

Tips mottas med takk :-)
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Braun: kör inte med länkarna som programmet installerar utan dra ut en shortcut från .exe filen du kopierat in i Carsoft mappen.
Br
2
Braun
320 DAT - 2003
Tusen takk for raskt svar :-)
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
Hej
Har läst alla inlågg i denna tråd med mycket stort intresse eftersom jag själv började förska i detta för cirka 2 år sen. Dock tröttnade jag eftersom det då inte gick att hitta någon info eller program som var hackade.
Till de som knäckt det nu vill jag bara säga :Grattis!
Har nu laddat ner CS 6.5 och talat om för tanten var hon ska köpa min julklapp(kina kabeln).
Dock har jag en fråga: Min 730 har strulat med batteri spänningen ett par gånger men det är fixat nu, dock råkade jag nog göra fel en gång när jag skulle koda in nycklarna igen så att den ena är nu obrukbar. Tydligen spärrar bilen den nycklen för att aktiveras igen. Nycklen funkar annars, det är jag helt övertygad om.
Kan man med CS tala om för bilen att det är ok att denna nycklen aktiveras igen eller det är kört?(har hört att bmw kan återställa boxen?)

Mvh
Magnus
Magnus:
Du bör nog önska dig ett EDIABAS/INPA-interface i julklapp. Det kan allt som BMW's egna utrustningar kan.

Det verkar dock svårare att komma över mjukvaran.

anderslindstrom2003@yahoo.com
Carsoft kan inte koda nycklar osv. Den andra mjukvaran (med tillhörande interface) däremot är intressant, jag har en gammal version men mera info är önskvärt.

FP
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
Okej, typiskt att det inte var sååå lätt... och jag som hade börjat skymta ljuset i tunneln.

Går det att hitta en piratkopia av EDIABAS/INPA-interfacet på marknaden?
Och... vem sitter på ett program?

Mvh
Magnus
Su
13
Super Fantom
E38 735i -97
E39 540i -01
Jag har både interface å programvara, för ediabas/inpa.. kommer med mer info inom kort..
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
Great!

Såg att "one stop" har en kabel till EDIABAS/INPA men den har OBD2 kontakt.
Jag har "bara"OBD1... Går det att använda deras adapter till att ändra från 2 till 1??

Mvh
Magnus
Su
13
Super Fantom
E38 735i -97
E39 540i -01
ja dom har en sådan adapter... det var det jag glömde köpa kostar $9 om jag inte minns fel.. väntar på min adapter plus 2 extra ediabas interface... måste hanla för minst 100$..
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
INPA.v5.0.2.&.EDIABAS.v6.4.7 hittade jag via Emule. Tyvärr krävs det en crack för att programmet skall fungera. Crackarna jag hittade på nätet innehöll bara virus, bl.a. trojaner som Norton Antivirus missar, varning mao.

Super Fantom, berätta gärna mer.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
Super fantom
Har du fåttt prylarna? Hunnit leka med dom än?? Vi är många som spännt väntar på att få veta resultatet....

Mvh
Magnus
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Nån som har eller vet var man kan hitta en schysst version av Carsoft 6.5 som funkar och har ett engelsk bibliotek med felkoder så inte allt står på tyska.

Jag har en version nu som man måste strula med för att få igång. Programmet är på engelska med felkoder är på tyska.
me
54
meckotreck
730ia -94
735ia -89
Länk

Funkar vad jag kan se, saknar dock kabel för att köra det mot bilen men andra är positiva till det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.