|
Sida 33 av 111
|
|
|---|---|
|
Så då har jag mjukvara och (dum)burk - saknas nu bara själva IF och kablage... Måste dock fråga en sak: Skall jag köpa från one-stop factory (150usd) eller från 24hshop som ju har annons här på sajten Länk ??? 24h verkar finnas i kalmar och det finns en (möjligen fejk) BMW logga på IF. Dessutom står det att den gäller för carsoft upp till ver 6.5 Jag antar att det är samma burk, men om frakt + tull gör att priset blir i princip det samma så handlar jag förstås svenskt (och med världens snyggaste logga på). MAO vad (i skr) har ni betalat totalt ink frakt + ev tull när ni har handlat från Kina??? |
|
|
1300-1400 för ett IF beroende på dollarkursen när jag handlat, blir ju genast billigare om man handlar fler och att sälja av de man inte behöver för eget bruk för ett par hundralappar billigare än 24h ska nog inte vara nåt problem om man inte hittar någon BMW kompis att beställa tillsammans med. Intresset för dessa IF verkar ju bestå om man ser på denna tråden. / Micke |
|
|
Nu har även jag tagit tag i det här, och beställt ett kitt från Kina (gick på 184USD=1350kr med frakt), jag slapp tullavgift :-) dom har skrivit att det är ett BMW interface värderat till 20USD. Jag fick hem det på 7 dagar, låg en extra dag i Stockholm!!!! Testade direkt på min 535 tillverkad 05-88 men den gav bara "OK" på DME, BC/MID och HKL resten fick ja "Module does not respond" Men borde inte jag få svar från ZKE? Jag använder CS 6.5 med sp1 Mitt interface är tillverkat 2006-07 och det står ver 2 på det. Jag har 5 dioder på mitt interface och dom tänds så fort man pluggar i den i bilen (datorn behöver inte vara på) 1. Power. lyser grönt 2. Service interval. lyser inte alls 3. K-Line pin 20. lyser rött men blinkar grönt i bland när den jobbar 4. K-Line pin 17. lyser rött men blinkar grönt i bland när den jobbar 5. K-Line pin 15. lyser rött men blinkar grönt i bland när den jobbar Ska testa på en E-46 318i 01:a som nästa bil. Jag måste tacka alla för inläggen som är gjorda i den här tråden utan dom hade inte gått så har smidigt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
7dagar !!! jisses tog 53 timmar efter beställningen innan DHL knackade på dörren :) men det var AUG 2005 , äldre BMW har inte så mycket funktioner att läsa av enbart de nödvändigaste. Du får väl jämnföra med den nyare E46an om du får mera att leka med. ///MVH Hasso Länk |
|
Fungerar 24.se IF mot CS6.5 sp1? PeterB Länk |
|
| Japp 7 dagar.. men då kom ju det en helg i vägen, men det lustiga var att paketet kom till Arlanda 07:16 på Fredagen men var inte i Norrköping förens Måndag eftermiddag, lite lång tid tycker jag.... men vi bor ju i Sverige!!! | |
|
Tuna: beror nog på att paketen åker bil inom sverige och inte flyg, gjorde det förr iallafall när jag körde flygfrakt.. Jag får inget svar från ZKE på min -00'a heller, flera moduler som jag vet finns i bilen hittas inte. men bara i diagnosen, om jag kör ZKE styrningen från Special Functions menyn så har den kontakt. Även i Live data fungerar en del funktioner inte 100%igt, enligt One-Stop så är det buggar i Carsoft !?! när jag frågade deras tekniker. Testade på en 325 -03 och där verkade allt fungera så det beror kanske på vilken version/variant man har på datasystemet i bilen. |
|
| Får testa lite mer i morgon. Ska även pröva en annan dator, men jag tror inte felet är i datorn utan det är nog som du säger, bilarna kan nog beter sig lite olika. | |
|
Någon som kan svara på om interfacet från 24.se kräver 2 serieportar? Jag tycker det ser ut så på bilderna. |
|
|
Ville bara att säga att det funkar kanon att köpa från One Stop i Kina. Jag fick precis hem mitt paket och det tog bara två dagar från det att jag betällde, och det gick som sagt på lite drygt 1300kr. Verkligt rapp service! Nu är bara problemet att jag kör Linux på laptopen. Det här är första gången på mycket länge som jag saknar Windows.. :) |
|
|
Inga av de nyare interfacen kör på 2 comportar, detta gällde en gammal variant för CS 3.5 för några år sen. Däremot är det oftast 2st d-subkontakter på interfaceboxarna, både 9 och 15 poliga förekommer. FP |
|
|
Går det inte att felsöka larm funktionen med carsoft 6.5? Jag har köpt adapter och kört alla tester men något som har med larm att göra kunde jag inte hitta. Och enligt larm lampa har jag en felkod någonstans. ( den börjar blinka direkt efter låsning) Säkerhet i andra hand |
|
|
Till e39 finns inte den funktionen som kallas DWA som gäller larmet. /Pulare |
|
|
DWA finns, detta är startspärren. Tveksamt däremot om det går att se enskilda fel i larmsystemet. FP |
|
|
DWA funktionen finns inte listad under vehicles för e39 men EWS som är immobilizern finns med för e39. /Pulare |
|
|
Ok, kan bmw då med deras mjukvara hitta specifika larm fel på e39? Eller de också söker manuelt? Säkerhet i andra hand |
|
|
Börjar lampan blinka direkt när du låser och blinkar i ca 10 sekunder så har du någon givare för dörrar eller huv baklucka som ej är stängd (i Viloläge) /Pulare |
|
|
På min bil blinkar larmlampan oxå direkt när jag har larmat och jag har inga fel på det för jag har testat dom olika funktionerna. Så har står det i beskrivningen i WDS. Manövrering Stöldskyddsanläggningen aktiveras automatiskt genom att man säkrar fordonet. (Säkra = koppla ifrån tändningen, öppna och stäng förardörren, lås fordonet via låscylindern eller fjärrkontrollen). Via kodningsdata har det fastlagts, huruvida det skall vara möjligt att aktivera och avaktivera stöldskyddslarmet enbart genom fjärrkontrollen eller genom såväl fjärrkontrollen som låscylindern. När stöldskyddslarmet enbart skall användas via fjärrkontrollen, utlöses larmet när fordonet låses upp via dörrlåset. Efter aktiveringen och en väntetid på ca 3 sekunder börjar övervakningen av ingångarna. Väntetiden gör det möjligt att exempelvis låsa en dörr, strax efter det att stöldskyddslarmet aktiverats. Befinner sig efter aktiveringen en eller flera ingångssignaler inte i viloläget (dörren är exempelvis öppen), så blinkar status-LEDn i 10 sekunder. Den brytare, som inte befinner sig i viloläget, ingår inte i övervakningen. Aktiveras DWA på nytt inom 10 sekunder efter aktiveringen, så kopplas lutningsgivaren och kupéns radioskydd (kupéns radioskydd från och med 09/95) i grundmodulen ifrån (specialfunktion för garage med vippdörrar eller biltåg). Statusen ”Stöldskyddsanläggningen aktiverad eller avaktiverad” är lagrad i grundmodulen, oberoende av spänningen. Losskoppling och anslutning av batteriet leder inte till att larmet avaktiveras. /Pulare |
|
|
Helt riktigt att det är EWS, inte DWA som är startspärren. FP |
|
|
Är det samma givare till larm och instrumentpanel. För att där på instrumentpanelen brukar det vissa om någon dörr är inte stäng. Den vissar inga öppna dörrar. Jag fick problem med larmet efter subbas installation, så kanske jag tog i något eller rev sönder lite kablar... jag vet inte gissar bara.. Säkerhet i andra hand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.