|
Sida 28 av 111
|
|
|---|---|
| Kolla itel.se | |
|
Nån som provat nått pcmcia-kort som fungerar? |
|
|
JA jag har ju, jag skrev det innan. Jag köpte ett Exsys EX 1350 på hattelco.se och funkar fint. En annan sak är att den kabel man får med från Kina är inte bra. Jag kommer att bygga om min för att det finns nämligen ingen skärm i den. Detta gör att den är kännslig mot omgivningsstörningar, vilket resulterar konstiga siffror exempelvis. Skall man hålla på med diagnos på bilen bör man ha en batteriladdare, kom då ihåg att det inte får vara vilken som helst eller bör inte vara. Jag köpte en CTEK multi XS 7000, ett tips om ni vill vara rädda om utrustningen i bilen. |
|
|
vi köpte in Några av dessa till jobbet och dom funkar bra, om man har usb på datorn Länk Oo=[][]=0O Länk |
|
| Jag har en helt ny Dell latitude D610 som har com port så det finns nya datorer som har det. | |
|
Testade CF 6.5 på en BMW 735IaL -88, men fick ingen respons från Airbag. Konstigt tyckte jag och körde den från en stationär dator istället, men funkade inte där i heller. Tog då fram mitt gamla interface CF 3.4 då funkade det. CF 6.5 kunde läsa ut DME i alla fall, så den kunde kommunicera. Någon fattar vad det är? |
|
|
Ang. ovanstående USB-adapter, ELFA har en snarlik som också funkar. prst: Testat individuell diagnos i CS6.5? Liknande problem förekommer tyvärr ibland, både på Carsoft och hos BMW:s DIS eller MoDic. FP |
|
|
Jo jag har testa det också, men det vill sig inte. Kör jag CF 6.5 på min 740 -00 funkar det som skall. Någon som vet var man kan ladda ner CF 6.1, skulle vilja testa detta också. |
|
|
Finns det verkligen ingen crackprogram som tillverkar en activerings code till CS 6.5 Vill du eller ni maila den till mig om det finns. |
|
|
Jag är inte riktigt med nu. Har inget interface själv för tillfället, men om jag minns rätt så finns det på olika ställen på webben om man söker lite. Jag tror inte du fått igång det alls om det inte är "aktiverat". FP |
|
|
Jag hittar bara crackade filer, så det blir aldrig de filer som installeras vilket hadde varit bra. Men det funkar ändå, ville bar se om det kunde vara felet varför den inte hitta modulerna på vissa bilar. |
|
| Jag fick mitt interface+kablar från Kina igår coh det funkade direkt,hittade några småfel.Nu till frågan,när jag kör LCM Reading så stämmer chassinummret men Total Milage står det 999900.Jag har nyladdat batteriet och kopplat laddaren till bilen när jag kör Carsoft.Programmet fungerar som det ska tex öppna och stänga rutorna,lås mm.Antingen så är det en bugg eller så är väl min mätare skruvad.Om den är skruvad så borde det väl synas om man kör DIS hos en BMW verkstad? | |
|
Det bör helt klart gå att verifiera med DIS. Det är inte så att det finns ett val för Km-Miles i programmet? FP |
|
|
folke och peter-66: Jo det finns val för km eller miles. /Jake |
|
| Jo jag vet att jag kan ändra det till miles om jag vill.Frågan var den att programmet visar att bilen har gått 999900 om det är miles så har bilen gått 160900mil och det är väl inte troligt (nog för att BMW är kvalite) och då undrar jag om det är en bugg i programmet eller så är väl min bil skruvad?Är det någon som har erfarenhet äv detta program (carsoft 6.5) när man kollar milen? | |
|
Jag har kollat på min och den stämde exakt på milen med mätaren. Min är inställd på km. /Pulare |
|
|
Jag har försökt att kolla milen på mina bilar men det går inte. Inget svar hela tiden. Gör jag något fel kanske. Ni som vet, hur gör man? / Tony Jag tar alltid den långa vägen hem....... |
|
|
Jag testade med CS6.5 tidigare, stämde exakt. FP |
|
|
Har man tur så är en sen -95a läsbar annars är det -96> som gäller. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| Jag testade ikväll att kolla miltalet och det blev sammma resultat som tidigare,Total Mileage: 999900.Pulare och Folke,när ni testade kom miltalet fram samtidigt som chassinummret?Hur lång tid tog det att köra LCM Reading? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.