|
Sida 27 av 111
|
|
|---|---|
|
Hej! HAr en välutrustad 750-96 nät jasg kopplar in carsoft via usbadapter till min bil så är det enda jag kan göra är att nolla serviceåterställning annars får jag bara module do not respond samt fel kod på airbag inget mer hur gör man för att få fler moduler att "vakna" Har inte hunnit prova på nån annan bil än men Tacksam för tips |
|
|
Tändning och ljus är påslagna? -- "Trying is the first step towards failure" (H. Simpson) |
|
|
Prova att reseta alla moduler först //SP |
|
|
Jag får ingen kontakt med BC/MID och ZKE/ZVM, borde jag inte få det i en 528-98? Sen får jag ett felmedd. i LCM/CCM: 40 "Thermical Oil Level Sensor", allvarligt? Någon som har ngn idé? MVH Pelle |
|
|
Prova och kör separat diagnos på modulerna istf totaldiagnos. Ibland svarar moduler osv vid andra försöket osv, liknande problem förekommer så vitt jag förstått även på stora DIS-utrustningen hos BMW. Oil level sensor borde betyda precis vad den skriver, att sensorn som tänder lampan för låg oljenivå inte funkar. Litet problem iofs om man som vanligt håller koll på sin oljenivå. FP |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
BC/MID får man modul not respond på mig vetligen. Oljenivåsensorn kan du glömma bort bara att radera. Kommer upp på de flesta modeller. ///MVH Hasso Länk |
|
Info: Jag har också fått no response från BC/MID men aldrig från oil level sensor. Däremot från "temperaturreglage höger", på climapanelen, närmare bestämt så skriver den nåt om "temperaturhjulet ur funktion" så som reglaget ser ut på E34 osv, fast det är tryckknappar på E39 och några fel på temperaturregleringen finns inte i bilen. När jag hörde med BMW-mek så var detta felmeddelandet inte okänt även på verkstädernas DIS, utan att det förekommer något problem osv. Slutsats: buggar förekommer i diagnossystemen. FP |
|
|
OK, tack för uttömmande svar. Eftersom det är ett hembyggt IF tänkte jag att det kanske berodde på det med uteblivna svar. Fast å andra sidan "pratar" ju bevisligen mitt IF med bilen. Jag ska testa lite i helgen med separata diagnoser. Pelle |
|
|
Hej alla ! Har problem med mitt mätarhus(elen kommer och går) på min Z3 -01. Fick tag på ett begat som hade gått 2400mil men vill ha upp miltalet till 8800 som min har gått. Jag har Carsoft V6.5 SP1 med kina kabel (obd1 & obd2) och IF. Klarar programmet av det och hur gör man? Pedde |
|
|
Du kan inte ändra mätarställningen med Carsoft. Hör med BMW-verkstaden, knappast troligt att de kan göra nåt heller, men du kan kanske få en en verifiering på förhållandet i serviceboken med firmastämpel osv. FP |
|
|
När jag nollat bort felet på oljenivåsensorn, (tydligen får man nolla fler än en gång innan det "tar") får jag följande diagnos: DME / DDE diagnosis - Status: OK Inst. Cluster dia. - Status: OK SIM diagnosis - Status: Module does not respond AIRBAG diagnosis - Status: OK ABS / ASC diagnosis - Status: OK BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond DWA diagnosis - Status: Module does not respond ZKE / ZVM diagnosis - Status: Module does not respond HKL diagnosis - Status: OK EGS diagnosis - Status: OK EWS diagnosis - Status: OK LCM / CCM diagnosis - Status: OK PDC diagnosis - Status: OK CVM diagnosis - Status: Module does not respond CAS diagnosis - Status: Module does not respond ZGM diagnosis - Status: Module does not respond RLS diagnosis - Status: Module does not respond Det är väl vad man kan få ut ur min bil, men läser man manualen som går att ladda ned från www.carsoftusa.com så verkar det som att man kan återställa bl.a bränsleblandning till "basic settings" + fler funktioner. Jag vet inte om det är en nyare version av 6.5 än den "crackade" som finns ute. Det är i alla fall skönt att slippa åka 5 mil till närmaste BMW verkstad för att nolla t ex Airbag-lampan;) Pelle |
|
|
Peddeman: Sitter det ingen kodplugg i instrumentet till Z3:an? Isåfall kan du ju prova att bara flytta den så följer mätarstälningen med. Lars Finbilen:Länk |
|
|
Jag har just installerat Carsoft 6.5 i Win 2000 miljö och redan testkört det med kabel (One-stop) Ver 2. Ang, felmeddelanden under installationen, så hade jag det också, men sedan följde jag instruktionerna från Carsoft och gjorde en chkdsk med korrigering samt en defragmentering, och sedan funkade installationen klockrent. Leverans av kabelpaketet tog blott tre dagar och det kostade totalt c:a 1.400 inkl. frakt(DHL) Allt funkar som det skall nu och det var kul att kunna läsa av så många olika värden. Jag kan verkligen rekommendera att välja att köpa färdig kabel från one-stop. Hade varit svårt att åstadkomma något lika bra själv. --- Magnus Nilsson, BMW CS # 5963 |
|
|
Hej! Är det någon som vet om Carsoft 6.1 fungerar med kw71 protokoll eller endast med nyare DS2? /IL |
|
|
Det skall fungera med KW71, Dock har jag inte fått det att fungera med min bil. Jag har kollat med oscilloskope att den skickar ut 5bps initiering korekt iaf. Lars |
|
|
Om man nu vill inhandla en ny laptop finns det verkligen ingen på marknaden som har com port(9pinnars hane)? Alla förslag mottages för nu börjar min gamla halta rejält. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Det kan bli svårt, kontakten är helt enkelt för stor på många slimmade modeller...) Å andra sidan kunde man t.ex använt en mini-DIN eller annan liten plugg och skickat med en kort adaptersladd, så gjorde t.ex HP på sin Jornada för snart 10 år sen.. Sen skall man nog inte helt sabla ner USB till RS-232 adaptrar, det finns de som funkar bra och inte sällan beror problemen på att den anslutna utrustningen (t.ex MAX-232 kretsen) inte är kopplat enligt standard. FP |
|
|
Det finns kort att sätta i bärbara datorer för att få com portar. CS 6.5 funkar med min dator med ett sådant kort. |
|
| Nån som vet var man kan köpa pcmcia-kort med comport billigt???? | |
|
Prova med detta. Har själv provat och det funkar med andra produkter. Vet ej med Carsoft, men det borde funka utmärkt. Länk / Tony Jag tar alltid den långa vägen hem....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.