AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
902.395

Carsoft diagnossystem mm

Sida 24 av 111
Jo
14
Jonteman
X5 4,4i -01
M3 -94
YnottonY: Tack, men jag tror jag kom på vad felet var... fick för mig att riva ur DME och Vanos enheterna och insåg att Vanos enheten har en mindre härdsmälta så efter att den boxen var borta så hoppade CS igång och hittade både det ena och andra. Testade på skoj att köra CS direkt från mappen och det gick lika bra det.

va
3
valtrix
530d npaket
hej är ny till forumet har stora problem med cs 6.1 ver2. har samma probem som jake hadde programet har utfört en förjuden åtgärd. har provat massor med olika programm crack samma sak. har någon nån ide jag tror att jag gör något fel när jag programmerar. bor i sörmland kan resa en liten bit för hjälp.har hållt på nu i 2 månader och börjar tröttna. tacksam för hjälp. valter
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Nån som har fått det "lilla" diagnosprogrammet att funka? Länk

Jag har nåt knas med min interface? Jag är mer mekaniker, är inte så hemma på elen, men provar mig gärna fram. Får samma "screen" utan och med int. inkopplad.

Länk

Bara kul om den kommer igång, det är en kunnig snubbe som har byggt interfacet, jag litar på att han kan sin sak...

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
pe
16
pelin
X3 -14
525ix -06
2002 -72
1602 -72
valtrix:
Som Hasso och Jake skrev till mig när jag hade problem med "förbjuden åtgärd" du måste ha CS6.5 med SP1 så att versionen på programmet blir 6.5.06 till IF version 2

Bor du nära Kungsör så kan jag hjälpa dig om du vill det.

/peter
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Zoltan
Du kan ju komma förbi så kan vi se om vi kan få fart på det,
Jag har fått igång mitt.
Lars
va
3
valtrix
530d npaket
Pelin tack för svaret har försökt allt men inte lyckats kan man svänga förbi och få lite hjälp. bor 12mil från kungsör oxelösund.MVH valter

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
OK. Nu kommer jag med en halvjobbig fråga, har läst mycket på tråden men det är inte helt glasklart allt.

Det gäller främst E39 och OBD II.

KAN man köra Carsoft 5.8 eller senare med den här Länk (USB varianten)

OM INTE, finns det nåt annat program till BMW? (förutom CARSCAN)

Ska beställa även tillbehöret, se vart man kommer på 20-poliga uttaget.
Länk

Mvh:

Zoltan
Bra fråga men troligtvis inte. OBD II-protokoll och fullständig diagnos är inte samma sak. Diagnos via t.ex Carsoft kan kolla "alla" moduler osv medan OBD II (EOBD) endast avser miljörelaterade system (motorstyrning, EML-lampan osv). I vilken kontakt du ansluter spelar mindre roll för ovanstående, E39 fram till c:a -01 hade båda uttagen men senare slopades den i motorrummet och all diagnos körs i OBD-uttaget fast fortfarande med olika protokoll (och kontaktstift) beroende på om det är OBD II eller full diagnos.

FP
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Ok. Så jag kan inte få ut nån som helst info med de kablarna ur en 2002:a t.ex.?

Jag är inte säker på vad jag vill ha reda på (tidigare servicelogg vore inte fel, om det finns lagrat i bil) men tänkte att det kunde hjälpa mig vid beg.köp i tyskland. T.ex. bör en krock skapa en del felkoder och kanske att tat*arna glömde radera de?

Vore skoj att få reda på nåt vettigt...

Jag beställer ia.f. och provar på farsans, se vad jag kan förstöra på pärlan...

Mvh:

Zoltan
pe
16
pelin
X3 -14
525ix -06
2002 -72
1602 -72
valtrix:

Du har ett mail om när och hur

/peter
Sv
182
Svane
535D F10 TMC
523i E39
Har kört CS 6.5 "total diagnos" efter jag raderat minnet och får
att "BC / MID Module does not respond " vad kan man göra åt detta?? Hur går jag vidare??

SP
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Den är inte avstängd ??
Module not respond är svaret man får om nått är avslaget eller att en sådan module inte finns i bilen.

///MVH Hasso
Länk
Sv
182
Svane
535D F10 TMC
523i E39
MID= är inte detta textvisning under hastigetsmätaren
Jag har tändningen på....ska motorn var igång?

//SP
Tändningen på och halvljus.

--
"Trying is the first step towards failure" (H. Simpson)
Sv
182
Svane
535D F10 TMC
523i E39
ok, ska prova detta...

//SP
Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
vart beställer ni Kina-interfacet i från har läst hela tråden men hittar ingen länk till Kina-interfacet.
Har kanske missat den
tack på förhand

Oo=[][]=0O
Länk
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Länk

/Pulare
DavidS
Kjetil,

Måste tändnigen vara till, och halvljuset till? Vad händer om halvljuset är av?

MVH

David
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Hur går det DavidS
Har du betalat fordonsskatten nu?
Slapp du böter?

/Pulare
Cr
10
Cruzer
528i Touring -98
Om det är fler som ska beställa så kanske vi kan dela på frakten, som kostar 40$. Jag har försökt att beställa men mitt d***a e-kort vill inte funka att betala med. Hur har ni andra som beställt betalat?

//Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.