|
Sida 17 av 111
|
|
|---|---|
|
jag vill ändra en liten sak i mitt inlägg ovan: 750i -89 bmw car Scan 1.0: får felmedelande "unknown protocoll" Till 750i -89 bmw car Scan 1.0:Det fungerar om man ställer om baudraten till 4800 då kan jag läsa och släcka felkoder. Lars |
|
| Länk | |
|
var kan man ladda ner carsoft eller någon som har det här Joakim E |
|
|
Hej Jocke, CS6.1 finns att hämta här: Länk Se sidan 14 i denna tråd för interface och kablar. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Var hittar man carsoft 6.5/crack som fungerar? Nån som kan maila et ex? -- "Trying is the first step towards failure" (H. Simpson) |
|
|
Varför inte prova CS6.1 som verkar funka ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Använder man samma interface till 6.1 och 6.5? Har inte 6.5 flera options? -- "Trying is the first step towards failure" (H. Simpson) |
|
|
Vet ej men det är ju enkelt att prova. Vad har du för interface ? Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Har inte beställt... Orkar inte kjöpa massa grejer som inte funkar. Men den länk du tipsade om verkar inte tokig... Nån som testat china och 6.1 vs. 2001+ BMW? Och äldre forstås.. -- "Trying is the first step towards failure" (H. Simpson) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kina 6,1 interface funkar bara med 6,5 vad jag vet. ///MVH Hasso Länk |
|
Precis min erfarenhet med. /Micke |
|
|
Bimmer Seb du har inte möjligen koden till det?? Joakim E |
|
|
CS 6.5 kräver att det sitter en liten enkretsdator i interfacet. CS 6.1 kan man använda med ett iso9141 interface (sådant jag byggt och redovisat erfarenhet tidigare) Lars |
|
|
Aha, kanon att de benämner kina IF med "IF for CS 6.1". Fungerar det inte alls med 6.1 ? -Jocke, Nej men om det ändå inte fungerar så är det ju ingen förlust. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Nej det är lite märkligt när det står stämplat just på interfacet!? 6.5 kan man ju hitta på det där Estlänska forumet som nämnts tidigare i denna tråd. Bry er inte om allt tjat om att länkarna för nedladdning av det ej fungerar för de gör det om man gör rätt. Skall installeras med Sp1 plus diverse annat som finns väl beskrivet där för att det ska fungera. CS 6.1 är lite speciellt och måste startas från den genväg som installationsprogrammet lägger upp på skrivbordet, annars kommer den fråga efter en kod...som jag misstänker joakim frågade efter. /Micke |
|
|
hah då funkade det =) men om det inte funkar med if från Länk så var hittar jag då 6,5 som ni pratar om och vilket av de prylaran de har på sidan med if är det man ska ha?? kanske dumm fråga men är helt okunnig på detta Joakim E |
|
|
Länken till forumet är Länk Paketet från one-stop är det med sladdar som kostar 150 USD som behövs. Vid beställning skadar det inte att lägga till kommentaren att de skall skicka nya OBD2 sladden med pin 8 ansluten med. De tidigare sladdarna som de skickade med saknade denna anslutning och då fick man löda själv lite grann för att få det att funka på BMW med OBD2 kontakt. /Micke |
|
|
Mixmaster_atv: Och dessa två fungerar utan problem tilsammans på BMW och OBD2 anslutningar? Evt, något som inte fungerar (t.ex. livedata, ABS, DWL)? -- "Trying is the first step towards failure" (H. Simpson) |
|
|
På min 320d 2001 med CS6.5(OBD2 anslutning): Dessa moduler svarade: DDE Inst. Cluster dia AIRBAG ABS/ASC ZKE/ZVM HKL EWS LCM/CCM livedata fungerade Module does not respond från: SIM BC / MID DWA EGS PDC CVM CAS ZGM RLS /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Module not respond = Bilen har inte den utrustningen. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.