|
Sida 13 av 111
|
|
|---|---|
|
Har idag haft premiär på rullande live data allt går kanon.Dock kunde första testet haft en beskedligare vagn.Men nu blev en M3cab försökskanin som led av lite hosta,det var inte helt lätt att hinna med o läsa allt som maskinen spotta ur sig samtidigt som fartvinden slet i lapptopen.Fick i varje fall fram att pulsgeneratorn tappa kontakt+dippande värden på lambda 1.mm som i sin tur gav felfunktion på injektorer i cyl 3+5. Mvh/Micke |
|
|
Micke Om jag har förstått det rätt så använder du cupens ODBII uttag med CS 6.1? 1.Var fick du tag i ett fungerande interface, vad kostade det? 2.Var får man tag i cs6.1(helst till W98) och vad kostar det? Tacksam för svar Janne |
|
|
Carsoft IF till bra pris hittar man här Länk Nu är det bara programvaran som saknas. Någos som har och kan maila över CS 6.1? /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
| Är det nån som provat det där interfacet som vet med 100% säkerhet att det funkar ? | |
|
AndersL: Jag har sett likadana på Ebay.de. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
På denna ebay sida där de även säljer interfacet finns en fungerande länk Länk till programmet Carsoft 6.1 SP 4! /Micke |
|
|
Programmet verkar ju gå att installera och köra, då är det bara interfacet som saknas...har lagt beställning just, från länken ovan från "olja"! 1464:- med frakt. Någon tull kanske man också kan räkna med. /Micke |
|
|
Är de nån av er som har prylarna som bor i stockholmstrakten? och har lust att dema? De vore ju roligt att se de hela i verkligheten. // Anders |
|
seyaa |
verkar inte vara hela carsoft då ej windows versionen fungerar inte hjälpen heller. eller har nån fått igång det? |
|
Jag får då igång DIAGNOSISx - Carsoft BMW Disgnosis där man kan göra alla olika diagnoser, Service reset, coding m.m. men går jag via hjälpen och försöker starta Carsoft 6.1 säger den att det inte är komplett installerat. Ibland när jag startar frågar den efter password också, men provar man igen går den igång sedan, så lite skakig verkar den vara. Jag kör på Windows 2000. / Micke |
|
seyaa |
ok men med andra ord har du ej fått igång windows versionen med hjälp osv. hur beställde du kabeln funderar på beställa lite annat därifrån. betalade du med kort eller? /jonas |
|
Det är ett vanligt windowsprogram som jag får igång, ett vanligt Windowsgränssnitt med rullgardinsmenyer. Japp jag betalade med kort! / Micke |
|
seyaa |
ok härligt japp får igån samma sak på min burk med xp. |
seyaa |
mixmaster_atv hur har det gått för dej att beställa? la in en order jag me och betalade med kort. dom har dragit pengarna men stoppade sedan allt utan föra tbax pengarna på grund av hög risk. |
|
Kollade min order just och det står bara "Open" på status och har inte fått några andra meddelanden, hoppas det går vägen! Vad hände för dig? / Micke |
|
seyaa |
hmm fick ett mejl efter ett tag då dom sa att det var high risk så dom stoppade beställningen men pengarna är dragna. så nu vill dom att jag ska föra över pengarna istället. men jag mejlade och sa att jag avvaktar tills pengarna är på mitt konto igen hoppas de funkar för dej. /jonas |
|
Ja hoppas det löser sig för dig med. Tyckte det såg ut som ett seriöst företag, med filialer i danmark t.o.m. De verkade varit med om många försök till kreditkortsbedrägerier dock, som de publicerat på deras "members area", så de kanske är önödigt petiga!? / Micke |
|
|
Länken som mixmaster_atv hänvisar till progget ser ut som en slimmad version av 6.1.Det är ju bara 10MB så då fattas 20MB,kan ju funka ändå men när man torrkör det så kommer det inte upp "kolla sladden" som det gör på det "riktiga". Mvh/Micke |
|
|
Ja det verkar vara någon slimmad version, hoppas den funkar! Fick just mail från "fabriken" och de skriver att varorna är skickade! / Micke |
|
|
Igår fick jag och min kompis hem varsit carsoft 6.1 interface som vi beställt från samma företag som någon länkade upp. Nu har vi suttit och krånglat och grejjat med detta och ändå får vi inte igång det. alla lampor på boxen lyser rött, programmet funkar lika "bra" när man kör det utan kabel, ibland krävs det lösenord mm Om nån har lyckats få igång det va snäll och berätta hur. priset var kanske lite väl bra för att vara sant ajja 1500 kr fattigare inför semestern =( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.