|
Sida 12 av 111
|
|
|---|---|
|
Vilket interface? Bilmodeller? FP |
|
|
Går på alla från -88 till dags dato.Plugg till stora pin+cupe. Datan som går att få både live samt lagad är stor har inte hunnit gåt igenom allt än. Mvh/Micke |
|
|
Carsoft 6.1 , funkar det med vilkaet OBD II interface som helst ? Mvh //Sibbe Länk |
|
|
OK Micke, är det ett köpt interface, eller hemmabyggt? FP |
|
|
Folke> jag gav upp o löda ,detta är köpt. Mvh/Micke |
|
|
Var köpte du? Vi vill veta allt! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bimmer Seb<det funkar inte med vilket interface som helst tro mig jag har blitt gråhårig på kuppen. Mvh/Micke |
|
|
OK, har du nån aning om innehåll, kretsuppsättning eller typbeteckning? Kolla när du har tid, ingen panik. FP |
|
|
Har inte grottat i det tycker det är synd att bryta på bmw loggan,men en prosessor med ett prog anar jag att det ligger i lilla lådan. ErikW Vi tar det via mail isåfall. Mvh/Micke |
|
|
Oki. Du får gärna maila mig också, nån bild eller beteckning vore bra. FP |
|
Buller |
Hejsan!! Du får gärna maila mig också, håller på med ett interface till CS 3.4 Jag har åven en ver. av CS 5.8 som skulle vara knäckt, men dette vet jag inte om vilket interface som klarar det. En gång BMW alltid BMW |
|
Hej Micke. Jag har precis beställt elmscan kit, vet du om det interfacet funkar ? Detta hos Per Norén Hemsida: Länk Vart köpte du ditt, plz ? Du kan maila direkt om du vill. Jag "hittade" precis CS 6.1... Mvh //Sibbe Länk |
|
|
Skilj nu noga på OBD-II interface (Elmscan t.ex) och på interface för diagnosbussen i motorrummet. Se tidigare inlägg. FP |
|
|
Hej, ok. Men jag har för mig att det inte finns något diagnosuttag i motorrummet på min bil, endast OBD II uttag i kupén, eller ? Det är alltså ett annat kommunikations gränssnitt till Carsoft då antar jag, går det få fram ett sådant interface någonstans (maila) ? Mvh //Sibbe Länk |
|
Buller |
Hej Bimmer Seb! Ett sådant interface kan du få här Länk En gång BMW alltid BMW |
|
Stämmer att runda uttaget i motorrummet ersattes av motsvarande funktioner i OBD-uttaget efter -01. Men Elmscan m.fl interface kommunicerar på K och L line medan Carsoft kör lite annorlunda kommunikation på RX och TX line. Det är två skiljda databussar och funktioner, även fast de mynnar ut till viss del i samma moduler och system inne i bilen. Om standard OBD-II interface kunde köra även Carsoft och motsvarande program skulle det vara toppen, men så väl är det nog inte tyvärr. FP |
|
|
Trucker: Är det något sånt här du skaffat: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Eller är det denna?Länk |
|
|
Hej igen, är det någon som använder detta ? Var har ni i såfall köpt det ? Är det olagligt att sälja/köpa sådana interface ? Verkar som om det finns några hemmapulare som lyckats snickra ihop ett interface men på länken ovan så ville killen ha 500€ för det vilket är på tok för mycket i mina ögon. Men visst det är ju många timmar lagda på att få det att fungera säkert. Mvh //Sibbe Länk |
|
|
Är väl mest likt ErikW länk men snyggare byggt. Har haft fullt upp med att radera felcoder på bilarna idag,funkar bra men motordata strular är det nån som vet nån brytpunkt på årtal på detta.Själv har jag nån aning om runt -95?. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.