|
Sida 110 av 111
|
|
|---|---|
|
Hej får inte Carsoft 6.5 att fungera i Windows 7. När jag ska installera Carsoft 6.5 så hittar inte programmet på filerna. har försökt med det mesta men får det inte att fungera. vore riktigt tacksamma för hjälp. En gång bmw,alltid bmw |
|
|
Sök och du hittar info. Här t.ex: Länk FP |
|
| Någon som vet omn och vart man kan nollställa servicepunkterna på en E65 med INPA? Man kan ju göra det mesta med INPA, men att nolla servicepunkterna i Idrive är lögn i fan att hitta :S | |
|
Har också letat lite efter det (för e61, e46, e36) men inte hittat .. tror inte det finns. Ingen biggie dock, är ju ganska enkelt med trippmätarknappen. Speed is irrelevant when you're going in the wrong direction |
|
|
Ber om ursäkt om detta har postats tidigare eller om det finns andra trådar om ämnet, jag hittar dem i vilket fall inte i sådant fall. Jag har två olika diagnosverktyg Länk samt Länk till det övre har jag inte längre någon dator som klarar av att ta pcmcia-kort och det nedre får jag inte att fungera till min 850. Är det någon som vet vad jag ska köpa för att kunna läsa felkoder på min e31a?! Eller ännu bättre, finns det någon i sundsvallsområdet som kan tänka sig att hjälpa mig, antingen med programvaran eller som har utrustning som kan hjälpa mig läsa av bilen? |
|
|
Om du skulle vilja testa med Carsoft så behöver du inte nödvändigtvis ett PCMCIA-kort, du kan även använda en USB->RS232-adapter. En del är kinkiga men Aten UC232 brukar fungera bra. Elfa, Dustin, Kjell & Co brukar ha denna adapter. FP |
|
| Tack Folke, jag får beställa en sån! | |
| Tack Folke, jag får beställa en sån! | |
|
Folke: Jag köpte en sån och fick hem i fredags, har försökt hela helgen med 3 olika datorer och carsoft, får upp bad connection som felmeddelande hela tiden. Har testat byta portar både i programmet och på datorn (naturligtvis samtidigt så de matchar) men inget fungerar. Har du någon koll på var jag gör fel? Någon annan? |
|
|
Vilken av dessa felkodsläsare tror ni är bäst för att läsa/radera felkoder inkl. Airbag lampa, samt kanske programmera lite i? Är lite klyven.. Länk Länk Länk Tack för svar! /Niicce |
|
|
Ser ut att vara helt likvärdiga, två är säkert identiska. Grejorna kommer ju som alltid från Kina, säljarna i exempeln här ovan sitter i Rumänien och Bulgarien.. Jag skulle nästa rekommendera att handla direkt från Kina, det finns massor med exportföretag där, leveranstider på 3-5 dagar osv och man eliminerar en mellanhand. Att tänka på: Kan du något om detta sedan tidigare? Finns det support att få från säljaren om något går snett? Manualer på engelska eller svenska? Om du är ren nybörjare så är det inte fel att handla från en svensk återförsäljare. FP |
|
|
Okej, ska försöka hitta något direkt från Kina då. Vill ju ha grejerna så fort som möjligt. :) Tyvärr kan jag ingenting om grejerna.. Har aldrig använt det förut, men skulle väldigt gärna vilja lära mig då jag fått en felkod på Airbag och bältes systemet.. Skrev till en av säljarna nu och frågade om det fanns någon support om något skulle gå snett eller inte fungera. Får se vad dom svarar på det. programmen är på engelska skriver dom, så jag antar att manualen är det med? anledningen till varför jag vill beställa från ebay är av den enkla anledningen att det är så grymt billigt. Väldigt dyrt här i Sverige. Dyrare iallafall.. Stort tack för svar! Får se vad säljaren svarar. Är det någon annan kabel eller program du rekommenderar för en billig peng, som fungerar för felsökning, radering av felkoder samt programmering? Har läst i flera veckor nu men blir bara snurrig av allt. :) MVH |
|
|
Folke, även om man kan något om dom kablarna, är det något som är värt att köpa ändå tror du? Dom kunde ge mig support om det var något jag undrade över eller om jah behövde hjäp!:) |
|
|
På min 523i -97 lyser lampor för airbag och ABS/antispinn. Tyvärr lyckas jag inte med felkodsläsning. Jag har tidigare använt carsoft på en gammal stationär PC med Windows XP och det funkade fint. Nu har den datorn gett upp och jag har skaffat en ny HP laptop med fysisk com-port och Windows 7. Carsoft hävdar dock att det är status ok på alla moduler. Likadant blir det när jag försöker på min 530i -01. Är det någon som känner igen detta fel? Vad gör jag för fel? |
|
|
Prova vad har du för fel på 530in? Du kan ju på båda bilarna koppla ur luftmassemätaren, carsoft borde hitta felkoden speciellt om motorlampan tänds. Är säkringen till airbagen hel? |
|
|
Har man airbaglampa så har man felkod, garanterat. Funkar verkligen Carsoft på nyare operativ än XP? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Köpt denna lilla pryttel Länk och frågan är vilken app till Android som är bäst till min 525d e60 '06 | |
| Tourqe pro | |
|
Är BMW otroligt njugg på obd2 pluggar eller har jag blivit blåst på en 200ing? På farsans mercedes C200CDI -07 ansluter den direkt men på min 525d e60 2006 så får jag ingen anslutning mit ecu. Spelar ingen roll vad jag använder för program på telefonen. |
|
|
Någon som kan peka mig åt rätt håll för att hitta TIS, ETK och WDS som inkluderar F01? Typ versioner från 2009 eller nyare. En adress till en tracker, HUB eller liknande räcker. TPB har bara äldre grejer. Skicka eventuellt pm/powerpost till mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.