|
Sida 108 av 111
|
|
|---|---|
|
ICOM och ISTA är det allra senaste från och till BMW fixade det åt min BMW Mekaniker,.. grymt,är bara förnamnet:) |
|
|
Nu ser jag att jag bara har en VGA 15 pin samt USB portar på min laptop, är jag helt körd då? Är det bara att lägga ner? -"Never drive faster than your guardian angel can fly!" |
|
| USB-adapter! | |
|
Om du vill ha Ista så är det nätverkskabel som krävs, men kolla minkraven på datorn. //Morgan |
|
|
Lite frågor: *Är ICOM och ISTA samma program? *Vad är fördelen med ICOM jämfört med tex INPA? Antar att det är mer lättanvänt? *Det verkade som att ICOM går att använda till de flesta BMWs även äldre, stämmer det? *Något annat som är bra att veta om ICOM programmet innan man slår till? Mvh. Richard |
|
|
richo ISTA är det allra senaste diagnos/prog som BMW har..det tar alla de nya F-serierna,m.m Ediabas 7.20 INPA 5.0.6 tar bara F01 serien går inte jämföra ISTA med INPA Google är din vän,så googla på ICOM ISTA så ser du |
|
| Det ersätter alla tidigare BMW diagnos/prog.. | |
|
Vad för kablar ska man ha till en e61, f01,f10 om man vill kunna läsa felkoder och även kunna gå in och programmera om. Är det samma mjukvara till dom olika modellerna? Tack på för hand! |
|
|
Hej Jag har en X5 E53 som inte startar men jag hittar ingen diagnosval för att felsöka motorn i carsoft 6.5. Vet någon om denna option finns för programmet eller finns det annat program som erbjuder denna möjlighet. Min bil startar som sagt inte alls. Tacksam för all hjälp! |
|
|
T-sound, det skall vara DME/ME om det är bilen i sign (M54)/bensin, annars DDE om det är diesel. Även totaldiagnos (då får du nog välja bensin el diesel). Lycka till! |
|
|
BMW Standard Tools 2012 BMW STANDARD TOOLS 2.12.0 (2012) 33.52 Mb For Windows 7 64-bit + Reg-entries for NEW Windows 8 machines Added is also, the Reg-entries for those, who want BMW Standard-Tools 2.12.0 on their NEW Windows 8 machines! Release Notes for BMW Standard Tools ------------------------------------------------------- Copyright © by BMW Group Tool-Setup Version 2.12.0 - 11.10.2012 Support: Flash Service Email: flash.service@bmw.de ------------------------------------------------------- The following programs will be installed or updated: Program Default directory Description ---------------------------------------------------------------------------------------------- EDIABAS C:\EDIABAS Vehicle diagnostic tool WINKFP C:\EC-Apps\NFS Vehicle programming tool NFS C:\EC-Apps\NFS Control tool for winkfp INPA C:\EC-Apps\INPA Vehicle diagnostic tool NcsExpert C:\NcsExper Vehicle coding tool Program File-Versions Package ---------------------------------------------------------------------------------------------- EDIABAS: 7.3.0 1.1 -Tool32 4.0.3 -CANdriver 2.5.0.0 WINKFP 5.3.1 - CoAPI 3.13.2 NFS 5.2.9 - KMM SRV 4.31.1.0 INPA 5.0.6 NCS Expert 4.0.1 Setup Version History: ----------------------------------------------------------------------------------------------- BMW Vehicle programming Toolkette-Setup Version 2.12.0 Changes and extensions Toolsetup of 2.11.0 to 2.12.0 Changes: Integration Ediabas 7.3.0 Package 1.1 Integration WinKFP-Tool 5.3.1 with CoAPI 3.13.2 Integration NCS-Expertentool 4.0.1 with CoAPI 3.13.2 |
|
| Nån som vill ha CarSoftware 5.2 "software" av **skitprg**:) så hör av er,så ska ni få de.. | |
|
Tack Gino Tonic för ditt förra svar. Jag har nu bytt VV (oljeavskiljaren o tillhörande slangar) men bilen startar fortf inte. Jag körde sedan DME/ME diagnos och fick följafel som jag behöver hjälp me att förstå vad som behöver göras. Överst står det module info med BMW part nr. 7519308 160 signal after KAT Bank 2 or Throttle valve position control: stuck 161 Throttle valve position control: Stuck permanently 8 Hot film air-mass meter Open or short circuit at the air-mass flow sensor Verify: air-mass flow sensor and cables power supply at the air-mass flow sensor 83 Crankshaft angle pulse generator Värt att nämna: När ja först fick problemet dumpades oljan genom hela avgassystemet och ut där bak medans bilen va igång. Kan detta ha förstört lambda lr katten tro? Tack på förhand! |
|
|
Nån som vet hur man får Inpa/Edidbas/NcsExpert att funka på en laptop med Vista Home Premium? Har köpt kabel och cd med software från nätet (svensk sida) och har installerat men får bara felmeddelande "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial" vid start av programmet. Verkar som om det kommunicerar med bilen dock för symbolen vid "ignition on" tänds när tändningen slås på men inget annat funkar..... Kunde dock bara välja mellan Win NT eller XP vid installation. Valde XP. Kan detta vara det som ställer till det för mej? Tips och råd någon?? //David |
|
|
nybbe_gefle testa o sök på youtube hur du skall installera mjukvaran. Brukar finnas bra guider där. Äre nån här på autopower som har en Obd2 kabel till salu? Alltså den som går från Carsoft dosan till bilen. För jag är 100 % säker på att grabbarna i asien har lött fel. Och jag vill helst inte löda om själv. Annars funkar carsoft för mig när jag kopplat in den till min E36:a (20 pin kabeln) Mvh Rickard |
|
|
BmwRickard91 finnes om intresserad skicka pm så löser vi det |
|
|
Hej! Har nu beställt ett carsoft interface och en usb-adapter Interface: Länk Adapter: Länk Samt installerat Carsoft 6.5+SP1 och har ett par frågor. 1. Är det något speciellt jag ska tänka på när jag kopplar in och startar programmet? tänker jag rätt här? 1. kopplar in datorn med nätspänning. kopplar laddare till bilens batteri. 2. pluggar i kontakten i bilen. 3. startar tändning och belysning. 4. startar programmet. och sen om jag vill ha live data så startar jag upp motorn. sen avslutar jag med att stänga av programmet innan jag slår av tändningen? eller är det noga att det sker i någon speciell ordning? 2. Något jag ska vara försiktig med i programmet? (mer än att jag givetvis inte ska försöka synka ews under specialfunktioner. /Mvh Daniel |
|
|
Hej, Orkar inte läsa igenom alla 108 sidorna men jag har hittat en kit på EBAY som jag funderar på att beställa hem med både INPA, BMW Dash och BMW scanner 1.4 och 2.10. Länk: Länk Är det någon som beställt och provat just detta eller har något att säga om diagnosprogrammen som ingår? :) Räcker dem till för det mest grundläggande inom felsökning? Eller rekommenderar ni något annat? Bilarna detta ska användas på är framförallt E92 & E39 men även E34 om det är möjligt. All info uppskattas! :) Mvh Alexander |
|
| Försöker även jag få igång mitt gamla carsoft 6.5 igen men ja får bara meddelandet bad connection när jag ska göra felsök? | |
|
Vad ska jag köpa till E61 lci (2008) ? Vill släcka rattlåslampan för att se om det har med låg batterispänning att göra (hade glömt nyckeln i 2 dagar) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.