|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad gör man enklast på en 730 med 6:a för att det ska hända lite mer? Helst ska det inte kosta för mycket. Jag vet att enklast hade varit att byta till en 740 eller 750, men min ekonomi tillåter inte det för närvarande. Skulle vilja ha upp den i 220 hk åtminstone. Och som jag har förstått så är det inte lönt med chip och sportfilter, i vilket fall kommer jag ändå inte upp i de hästarna. Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Hej! För att få klart märkbar skillnad och inte kosta för mycket skulle nog jag leta efter en 3.5 liters motor och "kasta i"... /Janne |
|
|
Det finns väl inte så mycket billigt att göra på en sådan motor, men satsa på trimkamaxel, öppet filter och ett Supersprint avgassystem så borde det väl märkas skillnad. Säkert roligare att köra i alla fall. Fast det kalaset slutar säkert inte under 10-15.000 kr. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Varför inte lite lustgas? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
tror att det blir lika billigt att byta till en 730i v8 eller en 735 e32 som att lägga pengar på trimmning.....10-15 KSEK borde räcka vilket trimminigen verkar kosta också! /Simon |
|
| Köp trimmet i Tyskland, tex en trimkam till M20 motorn betingar ca 2000kr ny, medan den kostar ca 4000kr här (Dr Shrick alltså), vet ej hur det ligger till med M30 osv men det sägs att det handlar om ca halva priset så råkar du eller någon annan vara i Tyskland så kan du komma undan "hyggligt" billigt...kanske lönar det sig även om man väljer att betala frakt på grejorna??? | |
|
Hej! Grejen är den att jag vill inte byta bil nu, jag har fixat till 730:n och mer ska det bli. Tänkte köpa en 740 el 750iA -98/-99 E38 om ett år eller två. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
PETER.O |
Tung bil med liten motor, då måste trimningen gå ut på att öka vridmomentet på låg o mellan registret. Att öka effekten med 25-30 Hk på toppvarv hjälper inte mycket.Billigaste sättet är lustgas. Mvh Peter |
|
Som tumregel brukar man säga att seriös trimning kostar ca 1000kr/hk. Mvh |
|
|
Lustgasen är ju inte konstant och då räknas det inte enligt min mening. Men en kompressor... Pris? Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| Köp en 3,5 liters spis och gör iordning den med kam, chip och filter (och topp om det behövs eller ryms i budgeten). Så kan du nog få riktigt liv i luckan och över 220hk ditt en rimlig kostnad. Du kan nog byta in din spis till ett bra pris på någon skrot mot en 3,5:a. Kan kosta nånkrona men om du gör det ordentligt så kommer du ha en maskin som håller länge med rätt skötsel. | |
|
Köp en begagnad turbo, lämna ifrån dej bilen till någon som kan göra om grenröret's ände ( inte så dyrt ) samt modda lite på avgassystemet's första bit.Köp lite beggade oljetryckslangar till kylningen på turbon, demontera oljetryck'sgivaren & modda den lite så du får ett t-kors ( en till givaren & en till kylning turbo ). Vid Ev vattenkylning, t-kors på 2 st ställen på bilen's orginalkylsystem duger bra.Laddluftkylare vimlar det av på skrotarna & luft-tryckrör kan du köpa i valfri dimision typ vilket rör som helst .Använd så korta tryckrör som möjligt samt korta bitar av gummislang vid skarvar. Kan tänka mej att 270 hk +/- 25 tveklöst skulle vara möjligt utan att överdriva med andra problem som följd. Kolla bara att du har min 5% CO vid fullgas med belastning efter monteringen, har du inte det tar motorn stryk ock kommer att gå sönder . CO kan du antingen höja gemon att modda bränslemängdmätare ( finns rullande land'sväg, med kunnig personal )eller komplettera med ett extra bränslesystem typ Pic 5. Du skulle kunna få ihop en komplett turbo moddad och klar för ca 8000 kr, eller där omkring D.V.S 100kr/hk. Lycka till, Häls JAWEN |
|
|
Om man kastar i lustgas i sin 635:a, blir det mycket mos i bitarna eller kommer det att rasa direkt? Sugen som faa´n, men står i valet o kvalet,... Kör aldrig den saab som ryker,.. |
|
|
Det må så vara att lustgasen är enkel men den räcker juh inte i någon längtationre sträcka och det är sanerligen inte gratis att fylla tuben. Turbo eller kompressor är det enda rätta om man vill ha billigt pulver i maskinen, problemet är att det är FÖR enkelt att mosa på mer å mer för det blir juh bara å gå bättre å bättre tills det... POFF! =( Är det någon som gjort en seriös installation av stressfläkt i en E32:a med sexa? Vore skoj om det fanns lite dokumentation eller kanske rentutav grejer som var klara och till salu =) Ja har en E34:a nu men det är farligt nära med en E32:a // Henke Bleifuss |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.