AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
505

300 kmh? med kompressor

Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Gör en manuell 540 e39 300 med ESS kompressor?
Asken??
Som jag förstått det gör den mätaren ut och fortsätter sedan så att den står kl 6 :). Asken har säkert tvärkoll.

Bmw har stjärnan under huven.
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
Man få väll hoppas att bilen gör mätarn ut i varje fall. =)

Asken är ju lite harig (eller smart) så han har nog inte provat,tror han släpper runt 270-280.

Efter den 7 mars hoppas jag kunna berätta själv om det går eller ej.

Mvh Niklas

Support Your Local Hells Angels Eastside
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är mycket spekulation av folk med -300hk och som inte kan hålla (_!_) på vägen:D
Bilen gör verkliga 275-280km/h(ej på mätaren), att passera h:et på hastighetsmätaren var inga större problem vägen tog slut i tyskland:))
Toppfart och 0-100(Strax över 5 sek) är egentligen ointressant det väsentliga är att man har en enorm kraft att disponera när man känenr för att gasa rejält:)
Mvh
Asken
Ja
760
JanF
530i-93
Bara lite nyfiken. Hur känns det med 300+ km/h i en kombi. Jag antar att ni kör med sänksats och väghållningskit, men endå det är ju faktiskt rätt fort i en kombi. Tycker såna farter känns tillräckligt i Supran och då sitter man ju rätt platt och lågt nära marken.
Asken: En 540 kompressor måste väl vara mycket snabbare än 280km/h riktig fart. 300km/h borde ju klaras iaf.

Jan: Vad är gjort åt Supran för att klara 300? BPU?
Ja
760
JanF
530i-93
Kunde inte hålla fingrarna borta helt och hållet, från bl.a turbotryck.....den har ju så lågt luftmotstånd så det behövs inte så mycket ökning för att klara 300km/h. Men nog om detta, det är ju en BMW-site som jag får mycket info om till min 530i-93. Bäst att hålla sig till det, annars drar väl någon japs-tysk diskussion igång och det var absolut inte menigen, Var bara nyfiken hur det kändes i en så pass stor, rymlig och hög bil som ändå en E39 kombi är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.