|
|
|
|---|---|
| Gör en manuell 540 e39 300 med ESS kompressor? | |
| Asken?? | |
|
Som jag förstått det gör den mätaren ut och fortsätter sedan så att den står kl 6 :). Asken har säkert tvärkoll. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Man få väll hoppas att bilen gör mätarn ut i varje fall. =) Asken är ju lite harig (eller smart) så han har nog inte provat,tror han släpper runt 270-280. Efter den 7 mars hoppas jag kunna berätta själv om det går eller ej. Mvh Niklas Support Your Local Hells Angels Eastside |
|
|
Det är mycket spekulation av folk med -300hk och som inte kan hålla (_!_) på vägen:D Bilen gör verkliga 275-280km/h(ej på mätaren), att passera h:et på hastighetsmätaren var inga större problem vägen tog slut i tyskland:)) Toppfart och 0-100(Strax över 5 sek) är egentligen ointressant det väsentliga är att man har en enorm kraft att disponera när man känenr för att gasa rejält:) Mvh Asken |
|
| Bara lite nyfiken. Hur känns det med 300+ km/h i en kombi. Jag antar att ni kör med sänksats och väghållningskit, men endå det är ju faktiskt rätt fort i en kombi. Tycker såna farter känns tillräckligt i Supran och då sitter man ju rätt platt och lågt nära marken. | |
|
Asken: En 540 kompressor måste väl vara mycket snabbare än 280km/h riktig fart. 300km/h borde ju klaras iaf. Jan: Vad är gjort åt Supran för att klara 300? BPU? |
|
| Kunde inte hålla fingrarna borta helt och hållet, från bl.a turbotryck.....den har ju så lågt luftmotstånd så det behövs inte så mycket ökning för att klara 300km/h. Men nog om detta, det är ju en BMW-site som jag får mycket info om till min 530i-93. Bäst att hålla sig till det, annars drar väl någon japs-tysk diskussion igång och det var absolut inte menigen, Var bara nyfiken hur det kändes i en så pass stor, rymlig och hög bil som ändå en E39 kombi är. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.