AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
342

klimatanägging ihop med lucka-?

Tja.!

Då det är första gången jag har både klima och lucka så undrar jag hur det fungera.
Om man har både luckan öppen och kliman i gång hur ska då kliman veta vilken temperatur det är i kupen.

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det är ingen lyckad kombination att ha både klima igång och luckan öppen. Kan tänka mig att kliman får jobba mycket hårdare, och då drar ju bilen mer bensin.

Någon med mer vetenskapligt förankrade fakta? :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16:
Du som brukar ha svar........drar mera bensin känns inte så jobbigt då får man tanka desto mera:))

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
starre: Det var ju en kombination som var i stort sett obefintlig tidigare,Lucka = ingen AC. AC-funktionen sätts ju "ur funktion" när du öppnar ett fönster eller nått annat dvs du släpper in varm uteluft vilket får AC att jobba hela tiden och ändå inte ge nån effekt för att du släpper in uteluften.
Så när du vill lukta på blommorna så stäng av ACen.
det är ju så att elhissar är ju ganska onödigt också när man har AC:)) Har nog bara använt min hiss på förarsidan 10 ggr sedan jag köpte bilen när man postar brev i drivein postlådan :)

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Boys, jag tycker att elhissar, glaslucka och AC är en perfekt kombo ;) Alltid lite skönt att få kall luft i ansiktet även om man har luckan öppen.

Brukar faktiskt rikta kalluften neråt i kupén, det här med varm luft stiger syndromet så kommer den ju förbi på väg upp och ut.

AC och öppet fönster känns ju som om att man bara sliter på remmen till kompressorn (ej Asken-variant då) så då är hasso och jag överens ;)
Starre: Försöker du få guldkort på Statoil, lite lättare än på SAS ;)
CoolblueM3Coupe Hasso:

NI nämner att remmen slits?
vad då slits?Slits den mera om man luckan öppen hur kan det vara så?

CoolBlueM3Copue:

Har minskat mina inköp på statiol av flera anledningar, har gått över till Shell.
starre: "Sliter på remmen till AC-kompressorn" = ger ingen verkan alls, förutom att du kan få Shells motsvarighet till Statoils Guldkort.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Starre: du har 2 års garanti på dina remmar(jag har det också) så du behöver inte tolka det som skrivs ordagrant:DD Kom hit så ska jag visa dig hur man kör ac/lucka:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.