|
|
|
|---|---|
| Tjena jag ska besikta bilen snart och undrar om bilen går igenom om man har ögonlock dom är ganska korta eller finns dom bara i en storlek. Tack!! | |
|
tjena!! det finns olika modeler!! jag besiktade min e36 och hade tagit bort mina ögonlock ifallifall och hade med mig de till besiktningen!! jag har de långa och breda ögonlocken och de störde inte alls ljusbilden när vi sätte på de för att se om det gick :) han sa att jag kunde ha haft på de!!! :)) då kan man alltså besikta med ögonlock för jag har ju de breda och långa!! Lycka till!!!! mvh alex |
|
| Tack för svaret jag har de korta ögonlocken så vad säger ni ska jag ta bort dom för säkerhets skull eller?? | |
|
Förutsatt att dom inte påverkar ljusbilden ska du kunna besikta med dem på. Men vill du vara helt 100% säker ska du nog ta av dem! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag besiktigade min coupé med ögonlock på(de långa)- inga problem! Tycker du ska köra med dem på! Nått fel om de skulle förstöra ljusbilden, i så fall skulle du inte få ha dem på när du körde annars heller! // Nicke |
|
|
joakimjoakim var köpte du dina breda och långa ögonbryn:) o/_______\o /Oo=00=oO / []=****=[] |
|
|
Tjena!!! Jag besiktade min 320 coupe för några veckor sedan och då sa besiktnings gubbarna att bilen är underkänd pga mina ögonlock!! Jag har dom långa på min. Så det gäller att ha lite tur med vem som besiktar bilen verkar det som?!? MVH Carl. |
|
|
Enligt gällande regler får ingenting monteras på lyktglasen för då ändrar du de förutsättningar som bilen typades med, däremot så brukar inte besiktningsherrarna (och damerna) ha något emot dem så länge de inte skymmer eller förändrar ljusbilden. Men även om de släpper igenom bilen så kan farbror batong komma och anmärka med böter som följd. |
|
|
ta bort dem! mov_it |
|
|
Har du en modell som har "snäpp-fäste" av något slag el.dyligt som du lätt kan ta av, så ta bort dem och montera dem igen efteråt. Själv har jag den långa varienaten och dom är limmade så jag lät mina sitta kvar och Provgubbarna sa igenting. De anmärkte inte ens på mina rödtonade bakljusen...tur el. ej - olagligt är det ju iallafall men de såg väl lite mellan fingararna antar jag. Lycka till Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.