|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag undrar är det en jäkla skillnad i drag?? Vad är skillnaden upp till 200 km/h, ja vill bli lite övertygad om att om jag byter så får jag ett bättre liv : ). En V8 är ju en V8 eller? Ni som har haft bägge bilarna kan ju kommentera.. spar till en.... Länk | |
|
E34 då var det jag menade.. spar till en.... Länk |
|
|
Skillnad i prestanda 0-200 har jag inte testat. Däremot tycker jag att 540:n känns som en glidarbil medan M5:an är rappare och smidigare (subjektivt javisst). Jag vet att bilarna väger lika mycket och att M5-motorn väger 15 kg mer men ändå känns 540:n tyngre på något sätt i fram. Jag föredrar helt klart M5:an! |
|
|
Nm vad skiljer där. 100-200 km/h.. kom igen nu grabbar, ni lovordar ju annars.. spar till en.... Länk |
|
Perkka |
Måste vara en helt annan karaktär i M-motorn, motför V8-an.. (?) Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
3.6an är lite piggare än 540in men inte så himla mycket faktiskt. 3.8an borde du ju satsa på isåfall. Mvh Patrik |
|
|
Det blir utan tvekan 3.8 då jag är ute efter en Touring. Såg en i Tysklan som var grön med brun skinnkl. ursnygg! Länk spar till en.... Länk |
|
|
El. något annat land.....Fransmän kanske. spar till en.... Länk |
|
|
Jo... det är helt klart i Frankrike.... Det är synd att inte BMW gjorde en E39 M5 i kombi version... för då hade det blivit en sådan... men jag är väldigt nöjd med 540.... jga vet inte om M5 inte fick ner kraften i backen... men jag drog jämt med en M5 upp till 100 eller något... så 540 går bra... _____ |
|
|
Hej! Jag har haft både 3.6 & 3.8 M5. Efter dessa har det blivit 740 både med man och aut.lådor. Jag tycker att v8:an har en trevligare karaktär, svarar bättre på gasen vid lägre varv än M5. M5 är ju däremot varvvilligare och starkare på de högre vartalsområdet. När jag hade M5:an (95) så skulle jag försöka köra ifrån en kompis som hade en 540 ia. Vi började gasa på påfarten till en motorväg och höll till ca 200 blås (bilar framför, därför inget mer). På den sträckan gick det inte att köra ifrån 540:n! Jag lär alltså påstå att skillnaderna lär vara små, åtminstone mellan våra bilar... /Janne |
|
|
m-julle: Låter intressant har du någon aning om vridmomentet på de båda. spar till en.... Länk |
|
Deliq |
540 4-liters = 400 Nm M5 3,8-liter = 375 Nm, har jag för mig M5 3,6-liter = 355 Nm ?? ungefär M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
| 3.6 = 360 Nm | |
///M5T |
3.8 = 400 Nm |
Deliq |
OK, då vet jag det. Annars brukar alla BMW's motorer ligga precis på 100 Nm/liter eller alldeles under... M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
|
Har själv kört mot en 540i E34 som var chippad, sportavgas, filter etc. Själv har jag chip+filter. Vi var 2 i min bil och han var ensam i 540n. Segade ifrån honom på motorvägen, körde ifrån honom klarade 3.6an men det var inte mycket mer. Mvh Patrik |
|
|
Kör själv både M5 och 540, dock så är båda bilarna 99:or. Jag måste säga att M5'an är bra mycket snabbare och roligare att köra medans 540'n är skönare att åka i. M5 är trots allt en sportbil vilket gör att den kan upplevas som stötigare och ibland lite jobbigare att köra i stadstrafik. Men på det hela taget så är M5'an bättre. En ursinnig maskin som kan kännas som ett lam under vissa stunder fram tills det att man använder gasen. |
|
|
jlundgren: Hade valet stått mellan de kärror du har hade valet varit enkelt, M5 så hade frugan fått en Audi A2. Jag tackar alla för visad delaktighet, jag har dock inte blivit tillräckligt övertygad om att jag får ett så mycket bättre liv om jag byter.. spar till en.... Länk |
|
| LNBT.. hur gör du sen då, när du sparat ihop till alpinan? :) | |
|
nån mer än jag som får träningsvärk i kopplingsbenet? funderar ibland på att konvertera till 3.8L versionen av kopplingshydraliken.. /Jimmy Länk |
|
|
Jag får ingen träningsverk, går visserligen på gym men.... Tycker min koppling verkar mjukare än andra 3.6 har inte kört någon 3.8 så jag vet inte hur lätt den går. "KAN" ju vara någon tidigare ägare som mixtrat lite. Kan man se skillnad på kopplingen mellan 3.6 och 3.8 utvändigt? Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.