AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
651

Gasspjälsgivare på me e.36 ..

mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Är det nån här på forumet som har bytt sin gasspjällsgivare på M3 e.36? Var det komplicerat? Hur gick du tillväga?

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Hej,

Jag tittade på en gång när en mek bytte den. Det var inte alls svårt, ta bort två skruv och en kontakt, that's it. Är gjort på 2 min.

Det klarar du lätt!

mvh/Flisan

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hur vet man att den krånglar & behöver bytas?
Hm den ska bytas vid inspektion 1 eller 2 såvitt ja förstått. Så har man följt servicarna så ska det inte vara några problem.

mvh larsson
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Kan vara läge att byta den om bilen bluddrar el. går ojämnt vid acceleration. Men det kan ju även ha en rad andra orsaker, kostar iaf ca 500:- hos bmw.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Precis som JN säger... Att det typ tvkear lite när du ger gas.. Den behöver inte bluddra eller gå illa utan att den svarar bara inte som den ska.

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
skall bytas varje inspektion 2 !!

MVH TONY ///M3
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Det är PRECIS det symptomet som jag har på min, det är inte mycket eller länge den bluddrar men precis när man börjar gasa så bluddrar den till man hör det knappt men det rycker ju till så det känns som att man släpper kopplingen först och sen gasar till...eller nått, =) Svårt att förklara iaf... Men då ska jag byta min nu då =)

----
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Fick du bytt givaren? rådde det bot på problemet?
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Har bytt gasspjällspotentiometern och servat bilen med nya tändstift och allt som man skall göra vid inspektion 2(gjort servicen själv). När bilen är kall(M3-e36 -93) så går den inte hundra procentigt. Den hackar lite vid gaspådgrag.Så fort bilen blir varm fungerar den perfekt. Detta fenomen hade jag på min förra M3a också som var av samma årsmodell. Någon som har någon aning vad som är fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.