AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.177

Låsproblem på E32!

735
Hej har fått ett kul!? problem på halsen. Ställde av min 735i (E32) i slutet av december, har sen dess vart nere och tittat till den då och då, och rullat den utan att jag startat den. När jag sen häromkvällen tänkte låta motorn gå några minuter och bli lite varm, så kommer jag inte in i bilen. Den är utrustad med larm som ej används. Men är centrallåset beroende av ström?
Frågan är: Hur jag kommer in i bilen utan att ta sönder något? Tacksam för svar!

44
Döhn
750i -89
320 -84
Håll upp handtaget på passagerarsidan och vrid nyckeln. Nödöppning. Annars kan du alltid öppna skuffen. Skruva loss lampan och koppla på batteri där.
Centrallåset är beroende av ström, men det fungerar bra att låsa upp den med nyckeln ändå om du lyfter på handtaget samtidigt som du vrider om nyckeln!
735
Ska sticka hem å testa direkt.
Återkommer med svar.
Tackar så mycket för hjälpen.
Vad skulle man göra utan BMWPower?

735
Har inte hunnit pröva än, men en följdfråga: Går det att låsa på samma sätt??

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Låser gör du precis som vanligt"bara vrider om nyckeln"

//Pegasus.

En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag.
dr
85
dr.wålm
E39 540iA Touring -98
Corvette Funny Car (dragracer)
Vad gör man om nödöppningen inte fungerar och nyckel passar inte till skuffen?
Kan man koppla på batteri på nr.plåt belysningen?
ho
432
hombre
750iA 1991
Rådet jag fick från BMW:s 020 nummer var att låsa upp bakluckan manuellt. Denna kräver inte ström. Sedan koppla mig in på 10 amp belysning med reservbatteri. Obs lampan ska sitta kvar. Tillverkade då egne special "start" kablar. Använde alligatorklämmer på glådlampsidan. Kablage på ca 3-4 mm diameter sedan kraftigare klämmer på batterisidan. Kunde då med nyckel och ström från hjälpbatteri låsa upp förarsidan.

Ska vara vanligt att nödöppning inte fungerar. Ett råd inför vinter vore då förstås att kolla :) Hade inte tänkt på att kolla nummerplåtbelysning ...

dr
85
dr.wålm
E39 540iA Touring -98
Corvette Funny Car (dragracer)
Sist jag hade problem fick jag upp backluckan och koppla på en annans bils batteri och det fungerade ju bra.. men nu kommer jag inte in i backluckan efter som jag inte har nyckel till den.
Kanske lika bra att bryta mig in då kanske?!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En låssmed borde väl kunna öppna bakluckan utan att det blir någon skada på låset. Det lär väl kosta ett par hundra, men det blir väl billigare än att byta lås.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
ho
432
hombre
750iA 1991
? Det jag försökte säga var att bakluckan kan öppnas UTAN ström. Det betyder jo att ingen låssmed behövs.

ho
432
hombre
750iA 1991
ehhh Var inte riktigt med där. Såg inte inlägget om nyckeln som fattades hos Wålm.

Svärd
Fungerar inte huvudnyckeln till bakluckan alltså?? Jag får inte upp min "manuellt" iallafall. Får inte äns in min nyckel...

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.