|
|
|
|---|---|
|
Vad skilljer en "vanlig" 325i mot en 325iM förutom spoilrar, inredning, vad är det för skillnad på fjädringen, krängningshämare etc ?? Och vad för fjädrar ska man byta till om man vill sänka den lite till, de är ju ett uns höga fram. Var kan man få reda på hur många bilar som såldes 89 och hur många var iM? Någon som har kunskap om det? Don´t be scared just answer the question.... Nos 325iM -89 | |
|
Skillnaden, frånsett det man kan se direkt, är hårdare och något lägre fjädrar, hårdare dämpare och grövre krängare. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Ok men hur mycket lägre etc jag vill veta exact. Är det ingen som vet detta? Nos 325iM -89 |
|
|
jag har hört allt mellan 15 och 25mm lägre. Skillnaden är inte stor. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Trevligt! Har själv en 325iM 1988. Jag undrar också mer i detalj vad som skiljer sig från 325i. Min är också lite hög fram, funderade på att leta spec från Alpina eller Hartge. Dom brukar ha koll på att sänka rätt. Min har diffbroms och oljekylare, vet inte om det har med M-paketet att göra. Den är underbar både på att motorbromsa runt en snäv böj och vid gas ut ur kurvan. Och oljan ser ut som ny efter 500 mil. Johan 325iM -88 |
|
|
Oljekylare var väl standard på alla 325 om jag inte minns fel. Diffbroms vad dock endast standard på M3 och 325iX när vi snackar E30. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
Andreas |
Nja, jag sätter en slant på att 25% diffad bakaxel var standard på M utrustade E30, har aldrig hört om någon som saknar det. Jag ska montera 60/40 fjädrar på min, borde bota den småhöga fronten. Hoppas bara det funkar bra med att ha kvar bilsteinarna... |
|
Jag har inte diffbroms på min ..... Nos 325iM -89 |
|
| Inte jag heller!.. | |
|
Bra då e vi 2 i alla fall =) Nos 325iM -89 |
|
|
Är det ok att skriva här fastän man e full? ........ Nos 325iM -89 |
|
|
Enligt 1988 års prislista ingår följande i M Technicpaket 325i: M Sportratt, Korsekerfälgar, M Sportfjädring, Gröntonade rutor, Shadowline, Kartläsarlampa, Sportstolar, Antrasitfärgat innertak, M Vxl-knopp i läder. Priset, förutom grundprisets 181.100 kr, var 14.878 kr. /Mats |
|
| Glöm ej det motbjudande spoilerpaketet Mats! | |
|
Vad jag ser från mina kataloger ingick inte spoilerpaketet i M technicpaket 325i. Däremot finns en liten trycksak som visar M spoilerpaketet, M aluminiumpedalar mm. som förmodligen beställdes extra efter tycke och smak. (Som tur var kanske?!) /Mats |
|
|
Vad står ik för då? |
|
|
fulingbusen, K=Katalysator Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.