|
|
|
|---|---|
|
Hej ..... Min yngre bror tog hem en 328 98(E36a) i sommras och du han nu skall bli pappa så vill han köpa en större bil (528 touring E39). Men till saken hör att i 328an så sitter det ett monstersystem(killen i tyskland hade tävlat i ljud) Vad tror ni skall han sälja bilen komplett med stereo eller montera ut den...? Anläggningen : Clarion DRX 9375r Clarionväxlare CDC 635 Clarion "Blackbox" DSP DPH 9300 Alpine slutsteg 3544 Audio Mobile slutsteg 2600 2 st Infinity Kappa passive crossover 2 st JBL delningsfilter GTO 5.2c 1 st 12" JBL GTX 450 i Proosbyggd portad låda och alla kablar som behövs för installation(signalkablar,strömkablar,högtalarkablar osv osv) dessa kablar är av värsta sort,såg ett nypris på kablarna idag....: 9700KR !!! Nå vad säger ni... vad tror ni man tjänar mest pengar på.? Han kan/vill inte montera den i e39an (då den ser mkt snyggare ut med orginal) Mvh Dexx | |
|
Sälj av stereo m.m. separat, det tjänar han nog mäst på... Svårt att hitta en köpare av bilen som även är intresserad av att betala bra för ljudanläggningen. Värt en titt?!? Länk |
|
|
Tror också att han får ut mest för grejjorna om han säljer de separat! Byter han in bilen till en bilhandlare lär han inte få många kronor för prylarna... :o( Det finns säkert rätt många som är intresserade av att köpa ett färdigt och specialanpassat kit för E36! Mvh |
|
jeppe_L |
fan att inte grejerna var till salu för en månad sen....för då hade jag köpt allt nästan!!!!!!!:( |
|
Men vad skall man begära för utrustningen...?? Nypriset var 11700 D-mark..... Nån ide....? Mvh Dexx |
|
|
Är han i behov av pengar på en gång? Om han inte är d så skulle jag annonsera ut bilen med bilstereon. Har han tur så hittar han "rätt" köpare som vill ha en "färdig" bilstereobil...för att inte glömma bort det faktum att han slipper riva ner en bil o montera ut en massa utrustning... Vet av erfarenhet att det varken är kul el inspirerande...dessutom kan man få en inredning som ser ut som om en schweizerost ;-) Bestämmer han sig dock för att riva ner bilen, så ska han nog vara förberedd på att d kan ta lite tid att prångla iväg grejorna. Det är med dem som d är me bilen (oriven...), hittar man "rätt" köpare så är d inga probs, men om man inte gör d kan d ta nästan hur lång tid som helst... O dessutom, o detta är ingen dizzning, är prylarna BRA prylar men d är inga "värstingar"... D har ju hunnit få några år på nacken :-) Hur som helst, lycka till Rutger PS!Mitt tips är att han behåller Clarion prylarna o försöker sälja resten(om han inte säljer bilen "oriven")!!! |
|
|
Nej då han är ej i behov av pengar,utan undrar bara vad man får ut mest pengar av... Med stereo eller utan.? I mina lekmanna ögon så är allt som en gång kostade dessa pengar "värstinggrejer", men det är klart att de som sysslar med billjud vet betydligt mer om vad som är BRA eller värsting.... Varför tycker du att han skall behålla Clarion prylarna ? Mvh Dexx |
|
|
Som sagt, med rätt köpare på "kroken" så spelar d nog ingen roll om han har utrustningen i bilen el urmonterat... Gör man en parallel med skrotbilar så brukar man tjäna på att sälja de i delar ist för "hela"... MEN, d är varken kul el inspirerande att riva ner bilen för att ta ut saker som man sen ska sälja... O som sagt, d var ingen dizzning ;-) la bara in mina PERSONLIGA åsikter om hans prylar i bilen... Ang Clarion, så är just den kombinationen som han har en mycket bra komb pga att d sammanlänkas med hjälp av fiberoptik. Det gör att ljudet inte "plockar upp" en massa störningar på vägen från huvudenhet till blackbox. O d är bra :-) Dessutom så kan man ställa in ljudet väldigt bra på den Clarion komb som han har. Den har nått som man kallar för "tidskomp" o en massa andra roliga inställningsmöjligheter. Den har även suttit i ett flertal bilar som har vunnit SM i bilstereo, fast d är ju ett par år sedan :-) Som Du märker så är det ett svårt ämne att bara svara enkelt på. Man måste väga in så många olika faktorer. Är det kul att riva bil? Vill han ha så mycket pengar som möjligt BARA? el är han lite "lat" o bara tar så mycket betalt som han får för det "orivet"...osv... I slutändan är det bara han som har svaret på frågorna. PERSONLIGEN är jag lat, o försöker sälja sakerna fort o enkelt, gärna fortfarande monterade...gillar som sagt inte att riva ur bilen "bara" för att sälja prylarna... Mvh Rutger |
|
|
Var in på Blocket o kolla. Såg att din brolla har annonserat ut grejjorna han hade i bilen. Hoppas d gick bra o riva ut dem :-) Mvh Rutger |
|
|
Hej, Rutger... Jodåå det gick bra, med hjälp av proffs.MDS =) Och det var ingen baggis att sälja den, det blev nästan en huggsexa..... Nu är den såld. Tack för era råd. Mvh Dexx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.