|
|
|
|---|---|
| har fått missljud från motorn i min 530 -94, kraftigt oregelbundet dovt slammer från motorns framkant, den går okej men låter fruktansvärt illa. Någon som har en idé? | |
|
Kan bara tänka mig en sak... Oljepumpen bultar har lossnat och du har ett motorras att vänta om du inte undersöker saken direkt. Alttså mitt råd är att kör inte mer med bilen utan att kolla bultarna... Läs mer här Länk Diesel-räsern Länk |
|
| jag har läst inläggen ang. oljepumpen, men det kan väl inte orsaka oljudet i min motor? det är väl ett problem som inte hörs förrens motorn rasar? | |
|
Låter inte bra! Kan mycket väl vara oljepumpen. Kan vara andra saker med, lite svårt att säga på distans. Oavsett vad det är för fel bör du inte köra en meter med bilen innan du har fixat det! Det kan bli totalhaveri av sådana ljud... Mvh |
|
|
Kamkedjan? _____ Micke Länk Länk |
|
|
Micke Olsson. kan du utveckla den tanken? |
|
|
Om kamkedjan är uttöjd eller om sträckaren är dålig så blir det ju självklart ett oljud i mororbröstet. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Motorbröstet skulle det stå. _____ Micke Länk Länk |
|
|
oljudet kom snabbt så jag tror inte det beror på sliten kedja, men spännaren kan ju ha gett upp som du säger. Är det svårt att kolla/komma åt? |
|
|
Har för mig att Jürgen Weise nämnde ett pris runt 8000 för byte av kamkedja på V8:orna. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
fan vad det är bra och ha er här killar. v8 + m60 = lösa bulltar ,det gör mig orolig, jag hämtar min 540 på tisdag,ny köpt, jag ska kolla det med bulltar, ska packningen bytas oxå? =sumpens packning menar jag. kallas 540 för M60? finns det nån sån här gör det själv bok för BMWs v8? på svenska alltså? superman |
|
| Ja sumpens packning skall bytas den gamla korkpackningen är ersatt med en ståldito med in vulkat gummi för tätning, denna packning går att använda flera gånger. Robert Bentelys Engelskt språkiga manual för E34 rekomenderas. | |
|
Min lät också så förra hösten, det visade sig vara lagren till AC-kompressorn som var slut. Jag skar av remmen till AC:n sedan tystnade det. Mvh spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
kallas 540 för M60??????????? superman |
|
|
540 och 530 har V8:an som heter M60. _____ Micke Länk Länk |
|
| Från -96 heter v8:an M62. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.