AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
650

Mycket dålig ra mottagning E34

ar
24
armor
540i -94
Har ett otroligt dålig mottagning på FM bandet med min E34. Har en ganska ny Blaupunkt monterad så det känns inte som den skulle vara dåligt i alla fall.

Har en yttre bakrute antenn monterad, ca 25 cm lång, klistrad på bakrutan och med en mottagare på insida.

Någon som vet hur man kan kolla och göra för att få 100%ig och bra mottagning? Byta antenn?

"Livet är för kort för att åka i en billig och långsam bil"
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Prova en antennförstärkare kanske? Jag har visserligen en och den gör mycket nytta, fullständigt värdelöst utan. Dock kan man ändå inte jämnföra med en "riktig" antenn.

------------------
Always Diesel
diamantsvart_bmw
Jag kan trösta dej med att du inte är den första, i min 520 som jag sålde i höstas satt det en 6 mån gammal Sony värsting med allt du kan tänka dej men det gick tamej fan inte att lyssna på radio, snackade då brl och dom sa att BMW har en glasanntern och en booster till den men den brukar ge upp, så det han råde mej till va att köpa en glas ant ... som man kunde sätta framför innre backspegeln, kostade ca 200 sänn och då skulle det bli bra.

Lycka till och hoppas det fixar sig

Länk
Ga
230
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Tjena Armor!
Har bilen orginal antenn, fäst igenom karossplåten så kanske det är kass jordning, försök att få bättre kontakt där. Funkade i min 525:a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.