|
|
|
|---|---|
|
När min 318iS 8v -88 är kall och jag accekererar med c:a halv gas eller mindre så drar den ojämt. Man känner att bilen tappar orken för en sekund, sedan drar den normalt för att därefter sacka igen. Det är väldigt små variationer med de känns samtidigt som man ser att bensunförbrukninggen sjunker c:a en dl/mil på bränsleförbrukningsmätaren. När bilen är varm efter några kilometer minsakar symtomen för att förvinna helt när motorn är genomvarm. Är det någon som vet vad det kan bero på? | |
| Ingen som har något tips ang. detta? | |
|
Har en 318i-89. Det är samma motor som i en is-88. Min har samma symptom. Men det är inget som stör mig. Det märks inte så mycket. Kan det vara kuftmängdsmätaren som spelar ett spratt? Öppen för fler förslag från andra. |
|
weed |
Choken skulle jag tro.....liknande fel på min gamla 320 -78 |
|
weed: Choken försvann visst från BMW 1980 i coh med att samtliga modeller fick insprutning! Gunneriusson: Nä det märks inte så mycket men likväl så stör det mig. Jag kanske får börja med att kontrollera luftmängdsmätaren. |
|
Patrik_boyboy |
Jag fylde på med olja i min 325:a så blev det bra sedan.. Så mitt råd är att kolla oljan... Min blev bättre.. Lycket till.. Mvh // Patrik |
|
Om Patriks blev bättre när han bytte olja så kanske det har med lyftarne att göra. Jag har en lyftare som jäklas lite när bilen är kall (tickar som f.n). Mats: Hur långt har din gått? Jag ska byta kam + vippor + lyftare i min så fort jag har råd. Då kanske mina problem försvinner. (rättare: bilens problem...) |
|
|
Jag har samma problem på min 318 -89. När bilen just har startats efter en längre tid(mer än 10 tim) så är den fruktansvärt orkeslös på låga varv, högt gaspådrag. För mig försvinner dock problemet efter bara nån minuts körning. Jag skulle kunna tänka mig att det beror på nåt problem med bränsle tillförsel, kanske dålig bränslepump/filter/backventil eller nåt fel med tillsatsluftslid. Jag tycker inte att det gör så mycket, men om ni kommer på vad som är felkällan skulle det vara intressant att veta. /Rickard |
|
|
Min bil har rullat knappt 21.000 garanterade mil. Den är helt orörd förutom en ny grenrörspackning! Dock så går den lika tyst idag som när den var ny och den har bra ork både på låga och höga varv. Därav tror jag inte att det beror på något mekaniskt som är slitet utan snarare på någon reglerutrustning som ej fungerar i alla lägen. Vid närmare eftertanke så har det hänt att det luktar bensin vid kallstart så det kanske är en del av problemet. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.