|
|
|
|---|---|
|
Ett lustigt fenomen det här.. Min ljud kommer och går..men det mest av. Jag hittar inget glapp jag har bytt alla högtalarkablar men ändå kommer det inget ljud. Kan strömmen påverka det? Jag får igång stereon och den är igång hela tiden även när ljudet glappar. Vad kan vara felet ? OBS jag har provat med tre olika stereoapparater? Någon som vill tjäna lite pengar och installera om allt ? ;) Länk | |
|
Är det likadant på både radion och band/CD? Det finns säkert en mute ingång på stereon, avsedd för telefon, som tystar högtalarna när ingången jordas. Lossa denna tillfälligt och se om det hjälper. FP |
|
|
Ja det är likadant på alla. Men det kommer ljud t.ex när jag kör på farthinder å så. När bilen "guppar" tilll.. Kan allt ljud försvinna om en kabel ligger emot chassit.. Länk |
|
|
Ja det kan det göra. Nånstans i installationen har du en glappande kabel eller avskavd isolering. FP |
|
|
Löste det nu. En högtalarkabel låg emot karossen.. konstigt att alla högtalare slutade fungera då.. Länk |
|
|
Kan bero på att nyare slutsteg oftast är bryggkopplade och det ligger då DC (halva matningsspänningen) relativt jord/chassi på högtalarkablarna. Vid fel som i ditt fall gör detta (i bästa fall) att slutstegens skyddskretsar aktiveras och steget slår ifrån. FP |
|
|
Men jag har inget slutsteg..elelr det är inmonterat i stereon ? Länk |
|
|
Alla huvudenheter med högtalaranslutning har slutsteg, annars inget ljud :)) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.