|
|
|
|---|---|
| Om jag idag kör en 535 e34 och är sugen på att byta upp mig karossmässigt till en e39 vill jag ju inte byta ner mig prestandamässigt. Siktar på en tidig e39:a då det är vad ekonomin tillåter (96:a till 98:a kanske?). 528:an känns ju tröttare och jag vill åka 6-cylindrigt, ej den sercvicemässigt dyrare 540. Vad gör jag då? Finns ju ingen piggare 6:a än 528! Hmmmmm..... | |
|
E34 535 till en 528 byter du inte ner dig prestandmässigt. 528 med manuell låda är piggare än en äldre 535 på alla vis. Största skillnaden är nya karossen som är en betydligt bättre vagn att köra och åka i. |
|
|
Det finns Alpina B10 3,2 och 3,3 annars om du vill ha en större sexa i e39 260 resp 280 hk. /Simon |
|
|
Problemet med motorvolym är att den är beroendeframkallande. Har provat lite olika 39:or och tycker rent subjektivt att 530 känns likvärdig med 535 E34 prestandamässigt. (3l motorn är ju dock lite för ny, för att passa ditt pristak). Chippad 528 har bra surr men saknar lite vrid i jämförelse. Mitt råd är att ändå kolla om du inte har råd med en V8 535:a som helt klart ger ännu bättre knuff än vad du har nu. Brukar dessutom vara mycket välutrustade jfr. med 540 objekten. |
|
|
powertoy: Hur kommer detta sig? " Brukar dessutom vara mycket välutrustade jfr. med 540 objekten" spar till en.... Länk |
|
|
LNBT, Vad jag menar är att det propotionellt finns fler fullutrustade 535 och 735 objekt till salu, än 540 och 740. Det går ju bara att spekulera, men en förklaring kan ju vara att nybilskunden valde att lägga pengarna på full utrustning istället för den större motorn. |
|
|
Ubbe_e34: I would always prefer a E34 535i over a E39 528i. The E34 looks much nicer (ok, that's a matter of taste), and I would miss the torque of the 3.5er. I agree with powertoy that the E39 535i would be more interesting. But I personally don't like V8 so much... straight six it has to be! --- Jag jobbar på min svenska... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.