|
|
|
|---|---|
|
Mitt centrallås beter sig rätt så underligt. När man låser första gången ,spelar ingen roll om man gör det med nyckeln eller med larmdosan, så låser den upp sig på en gång. När man låser andra gången så låser den utan att låsa upp. Vad kan det vara? Har sett att en eller två kablar vid kabelstammen som går in i bagageluckan är av och det går inte att låsa bilen med centrallåset på bagageluckan längre gick förr men inte nu. Alltså om man låser bilen med centrallåset så låser den bagageluckan men det går inte att låsa resten av bilen med bagageluckan. Kan centrallåsenheten få några felsignaler från bagageluckemotorn tro? Step on it! | |
|
Japp det är så att den känner av att bagageluckan inte låses så låses alla dörrar upp igen men andra gången låser den bara dörrarnaför då vet den att det inte går att låsa bagageluckan! Hade du däremot öppnat dörren efter första låsningen o velat låsa den andra gången så låses den upp igen, tryck igen och det låses! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Men den låser ju bagageluckan också med centrallåset. Step on it! |
|
M-Mag |
På B-stolpen sitter klykan som låskolven i dörren griper tag i när du stänger bildörren, i denna klyka sitter ljuskontakten för kupébelysningen och även avkänningen om dörren är ordentligt stängd. Denna kontakt kan vara sliten. pröva att trycka in denna kontakt med ett spetsigt föremål, och pröva att låsa med öppen dörr. om låset inte ploppar upp igen får du byta den klykan. Pröva detta innan du ger dig på att byta låskolvar och kablar och andra grejer. Mvh Magnus "Your Toyota is not fantastic." |
markus00 |
jag hade exakt samma problem på min E34 men då va det en säkring under baksätet som hade gått. |
|
Har prövat med kontakten men det hjälpte inte. Under baksätet kan jag inte hitta något annat än bensinpumpen och kablarna till det. Ingen säkring. Step on it! |
|
|
Jag håller med m-mag, jag tror också att det är microbrytaren som sitter i låsbygeln... Jag har samma problem med min bil men när jag trycker in dörren med knäet så att jag ser att lampan på fönsterhissarna har slocknat då är de bara att låsa dörren.. lycka till!!! GERMANS HAVE MORE FUN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.