|
|
|
|---|---|
|
.....och jag måste säga att jag tycker att bilen blev som ny. Dock så byttes inte bara kamkedjan på verkstaden, allt gejdrar, skenor spännare mm + alla packningar som var slitna. Dyrt blev det också 7600:- tur att BMW group kortet finns. Nån annan som bytt och tycker att bilen går bättre? Jag tycker det är bättre vrid bla kan det stämma? Jag kanske bara inbillar mig MVH//TF *Det kostar att ligga på topp* | |
|
det stämmer att bilen blir annorlund att köra lite piggare. detta beror på att då kedjan blir uttänjd så har man ju kedje spännaren för att kompencera för detta men när kedjan blir uttänjd så ändra kammvinkeln lite ju längre kedjan blir detta kan man bara justera manulet åp en bmw verkstad. så vist är det som du säger att bilen blir som "ny" Joakim Eriksson |
|
|
Jag tyckte väl det. Skönt att ha den bytt iallafall, ska väl inte behöva byta den igen än på ett tag då :) Jag lämnade först in den för att byta sträckaren men det blev ingen skillnad så då blev det helrenovering. Men nu är jag också helnöjd med resultatet *Det kostar att ligga på topp* |
|
|
Nån som vet om det är komplicerat att byta kamkedje spännaren själv? Jag har ett litet irriterade ljud som hörs emellanåt och folk har sagt till mig att det kan vara kamkedjespännaren då den är hårt sliten på anläggnings ytan mot styr skenan.. Men kan den bli sliten på 7000 mil? ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.