|
|
|
|---|---|
|
Helt plötsligt dog bilen och ville ej starta igen !? Undrar om det kan vara bensin pumpen eller bensin filtret eller glapp i nån kontakt till besinpumpen ??????? Nån som vart ute för samma problem?? Bilen är en 325i -93 cupé Obs. Har kollat alla säkringar Tryck på gasen så hårt det går ! | |
X. |
Slit bort baksätet, därunder sitter två pumpar. Kolla kontakterna, rengör dem mm. Kolla även att bensinpumpsrelät är helt. |
|
Vilket relä är det av dom som sitter i säkringsboxen?? Det finns ström i kabeln fram till pumpen men pumpen är död, men det finns även kablar inne i tanken som kan krångla eller? MVH A.B Tryck på gasen så hårt det går ! |
|
X. |
Relät sitter inte i säkringsboxen. Det är det främre relät av de tre som sitter utanför. Tror inte det finns några kablar i tanken, förutom de som går till givarna för mätaren. |
|
Men det går inte se om relät är sönder eller??? Går det inte se på stiften att dom är brända ? Tryck på gasen så hårt det går ! |
|
|
Om det kommer ström till pumpen så är ju inte relätet mulat... Verkar vara vanligt att pumparna ger sig när det blir kallt... trodde bara det gällde e30 men ser man på..... |
|
|
hej har en 325 -92 bytte pump förra veckan sedan den dött det var en billig trimmning nu varvar den till 6500 direkt och pumpen kosta bara 1245:- |
|
borgmastaren |
Om du vill få igång bilen så att du kan åka till verkstaden så har jag lärt mig ett "trick" efter egna erfarenheter. Det var en BMW-meck som tipsade mig. Trodde han skämtade först, man ska slå med ett vedträ eller dyl på soppatanken när man kör på startmotorn. Då kanske pumpen orkar vrida runt lite soppa så att den startar och då löser sig resten. Fungerade för mig 3 gånger innan den var helt död. Lycka till /Mats |
|
Morsans bil bara stendog för henne idag och om man försöker lyssna efter surrande runt tanken så hörs det inget. Bilen drar fint på starten men den tänder aldrig (stiften ok). Bilen är en e36 320i coupe -95 med M52 motorn. Någon som har någon annan idee än att det skulle vara pumpen? Vart sitter pumpen på en e36:a, är det under nått av hålen under baksätet? /Persson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.