AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
599

Kolkanister anslutningar till insug

jocker18@home.se
Hej.

Än en gång förundras jag över att ingen förmår sig berätta, var slangen från kolkanistern, på insuget ska anslutas. Om ingen orkar är väl mer troligt, än att ingen kan. Det finns säkerligen flera som har kollat vad det är för något?!?

Hej Jocke.

Hjälpte beskrivningen?

Micke
jocker18@home.se
Hej Micke.

Jag har inte haft möjlighet att kolla upp det, eftersom bilen är körförbud, och jag har den inte här :((( men jag lovar att jag ska kolla upp det snarast.

WmB SoundZ
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
På min kolkanister sitter det två slangar, en som försvinner in under torpedväggen. (Går till tanken.) Den andra slangen går till kallstartsventilen som sitter under insugningsröret. Jag ska ta bilder på detta och återkommer, har fortfarande inte fått tag i en digitalkamera (Ledsen Jocker... Men jag återkommer så fort som möjligt om detta...)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Precis som per skriver... man känner ventilen under insuget, men den kan vara svår att komma åt om jag minns rätt?!
jocker18@home.se
per82.. det är lugnt än så länge, jag har inte ens bilen här där jag bor för tilfället :)

men det vore jättebra om det går att fixa framöver.

WmB SoundZ
Jocke, om slangen inte är kopplad så borde bilen gå orent, särkilt när den är varm, eftersom den ju drar en massa tjuvluft där slangen ska sitta. Åtminstone gör min så när jag rycker slangen. Det skulle ju kunna vara så att någon tidigare ägare helt sonika har kopplat bort kolkanistern och pluggat anslutningen på insuget.

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.