|
|
|
|---|---|
|
När jag äntligen fick mitt nya oljepumpsdrev från motornord (den enda delen jag saknat till min motor) så upptäckte jag att det var större än det drev jag hade.. alltså kan jag inte använda det då utväxlingen kommer bli annorlunda :( Jag började då fundera lite. När jag beställde så sa jag att jag skulle ha ett originaldrev, antog att det var ett sånt jag hade. Men sen när det visade sig att mitt drev var mindre än det nya jag erhöll, så finns det bara två alternativ kvar. Antingen så är drevet på min bil utbytt mot ett mindre, av tidigare ägare, för att skapa ett högre oljetryck genom ändrad utväxling på pumpen. Alternativ två är att bmw har satt ett mindre drev på pumpen till 87:ans årsmodell då även en oljepumpskedjespännare kom till. Finns det någon med lite detaljerad info i ämnet? Det krävdes många samtal till bmw för att få reda på vad den trasiga plastbiten (oljekedjespännaren) var för något, då den endast fanns på E28 -87.. tacksam för snabbt svar, våren är ju snart här :O E28 M535i TwinTurbo | |
|
Måste korrigera mitt inlägg. Oljepumpskedjespännaren tillkom till -87 års modell, alltså fr.o.m. mitten på -86. Jag har också luskat reda på att oljepumpsdrevet till denna motormodell blev mindre, alltså inte samma drev som jag införskaffat.. trist med firmor som inte har koll.. dessutom är detta drev tre ggr så dyrt, iaf på bildelsimporten :( E28 M535i TwinTurbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.