|
|
|
|---|---|
|
TJA jag undrar om det är någon som vet vad man kan använda för slut växel till en 528i års 83 som är håller för lite HK?? mvh fredde | |
| ???? | |
|
hård körning? Bmw har stjärnan under huven. |
|
| japp det blir hård körning!! | |
|
det vore super bra om någon kunde svara på dena frågan för jag måste köppa en ny slutväxel inom dom närmaste dagarna och vet inte vilken?? |
|
|
Den stora klumpen från e28 535i pallar rätt så mycket, om du vill ändra utväxling tex från 3,07 så passar innan mätet från dom nyare stora klumparna. Själv så ska jag annvända std huset på min e28 och e34 m5 innanmäte. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
är det samma utväxling i Den stora klumpen från e28 535i som i den som sitter orginal i e28 528?? |
|
Paap Reeder |
Hej! Enligt min uppfattning är det den lilla slutvxln som sitter på en 83:a med fästet rakt bak. På en 535 sitter fästet försjkutet ca 10 cm åt vä samt den slutvxln är ca 15% större. Innehållet är inte heller det samma. Men innehållet från en 3,0/528-E 12 passar i en 528 -83:a. Kan maila bilder till Dig Magnusson eftersom jag köpte fel för ngt år sedan. Man kan med ganska stort ingrepp i den bakre bakaxelbalken på en 83:a flytta det bakre fästet så Du kan få dit en 535 slutvxl. Då tål den minst 300 hk eftersom drevsatsen är den samma som på en M5/E34. MVH /// Paap R |
|
det vore snällt om du kunde göra det!! |
|
| upp!! | |
Paap Reeder |
Hej! Diffarna på väg i form av "ettor o nollor". MVH /// Paap |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.